Hej,

Jeg skal bygge en isoleret bod, hvor den tilladte højde gør, at jeg får lidt svært ved at regne korrekt for yderdøren.
Hvad tror I om konstruktionen på billedet?
Jeg kan naturligvis kortlægge til venstre i billedet.
Bygningskonstruktion af en isoleret bod med fokus på døråbningen; rødt omrids markerer problemet med at integrere dørmodul 9x20 med reglar 45x95.

Forudsætninger.
Byggereglar 45x95
Dørmodul 9x20
Venstrehængt dør

Senest redigeret:
Mats-S
Hvor dybt er depotet?
Hvad hviler spærkonstruktionerne på, 45X95 på højkant?

S
Hammerbåndet skal være stående i stedet for to liggende reglar.

Det er bedre at kortla ved karmen end at sætte dobbelte reglar.

• Synes
Skogochmark og 1 anden
  • Laddar…
Mats-S Mats-S sagde:
Hvor dybt er depotet?
Hvad hviler tagspærerne på, 45X95 på højkant?
Skuret bliver 2 meter dyb pulpet tag.
Tagreglarne er 45x145 med udskæring, hvor de hviler mod remmen.
Remmen er to 45x95 liggende.nya bilden

• Byggetegning af skur med pulpettak, viser tagregler 45x145 placeret på hammarband i to lag 4x95.
Senest redigeret:
Mats-S
S sinuslinus sagde:
Hammarbåndet skal være stående i stedet for to liggende regler.
Yep, og bruger man dobbelte stående regler, som man limspiker (bygglim), så bliver det rock solid ;-)

S sinuslinus sagde:
Hammarbåndet skal være stående i stedet for to liggende reglar.

Det er bedre at kortla ved karmen end at sætte dobbelte reglar.
Tanken med liggende var at få en bedre overlappende forbindelse i hjørnerne, hvor væggene mødes.

Rush64 Rush64 sagde:
Hej,

Jeg skal bygge en isoleret bod, hvor den tilladte højde gør, at jeg får lidt svært ved at regle korrekt for yderdøren.
Hvad tror I om konstruktionen på billedet?
Jeg kan selvfølge kortlægge til venstre på billedet.
[billede]

Forudsætninger.
Byggereglar 45x95
Dørmodul 9x20
Venstrehængt dør
Problemet er løst.
Hammerbåndet bliver fortsat to liggende 45x95, men det bliver to stående 45x95 med 5mm board, som limes og sømmes mellem tagreglarne ovenpå hammerbåndet.

Rush64 Rush64 sagde:
Problemet er løst.
Hammerværket bliver fortsat to liggende 45x95, men der kommer to stående 45x95 med 5mm board, som limes og sømmes mellem tagspærene oven på hammerværket.
Du har stadig brug for et bedre opbakning til tagsten over dørhullet, det nemmeste er at sætte en ekstra 2x4 på indersiden, hvis du ikke kan tænke dig at stille hammerværket på højkant.

Over det formodede vindueshul har du tegnet en liggende dobbeltregel, hvorfor?

F fribygg sagde:
Du har stadig brug for en bedre understøtning til tagstenene over døren, det enkleste er jo at sætte en ekstra 2x4 på indersiden, medmindre du kan overveje at stille spærret på højkant.

Over det formodede vinduehul har du tegnet en liggende dobbeltregel, hvorfor?

På gavlsiderne ser det ud til, at du har tegnet dobbelte liggende spærrebånd, hvad er deres funktion?
Spørgsmålet vedrører ikke åbningen til vinduet, det kommer måske ikke til at være der. Det er åbningen til døren, der er spørgsmålet. Der bliver ikke tagsten på taget, det bliver plade.

Hvilken funktion skal det dobbelte hammarband af liggende regler på kortsiderne have?

F fribygg sagde:
Hvad skal det dobbelte hammarband af liggende regler på kortsiderne have for funktion?
Det er for at få en stærkere forbindelse mellem væggene.
Tegningen snyder lidt, der skal være endetræ på det øvre hammarband fra denne vinkel.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.