Sittställning
Hej!

Jeg har en diskussion med en ven, der påstår, at det er tilstrækkeligt med 800cc mellem ekspander søm, hvilket det måske er...

Men hvad er anbefalingen? 300cc?

Det handler om loftgips, den type plader med faset Kant, som bare skal males i princippet.

Åsa Lund
Sorten hedder gipsplank
Ved ikke svaret, men 800 lyder forkert

Lidt mere info måske ville være godt, hvis det er regelværket så måske, men skal I sætte gipsen med dem så nej det ville jeg ikke gøre.

Hvad vejer gipsen, reglementet og ting der evt. kommer til at hænge/monteres? Beregn (lavt) at expandersømmene klarer ca. 50kg, så del vægten med 50 for at få en idé om det mindste antal fastgørelser. Expandersøm er jo ikke optimalt at sætte i loftet, kig på betonskrue.

Sittställning
Det handler om at lægte tag med 28x70 fastgørelse sker i beton med ekspander søm, 800cc mellem hver ekspander.
Så 300cc mellem lægter og 800cc mellem søm.
Gipsen er 1200x600

Jeg synes det virker lidt og ville have foretrukket omkring det halve.

Gips plejer vel at veje omkring 10kg per kvm

• Synes
Peoplebeer
  • Laddar…
Jeg kørte cc600 mellem spiken, har for mig jeg læste det i monteringsanvisningen til sekundärreglarna

• Synes
Sittställning
  • Laddar…
når man udtynder overetager i villaer med 28x70 gles og 1200c/c mellem spær, så fastgøres glesen med 2 stk 3" galvaniseret søm i spær, og det holder for gips

en 1200x600 gips vejer ca 7-8 kg

Sittställning
T tergo sagde:
når man gleser førstesale i villaer med 28x70 lægter og 1200c/c mellem spærrede, så fastgør man lægterne med 2 stk 3" galvaniseret søm i spærrede, og det holder for gips

en 1200x600 gips vejer ca 7-8 kg
Tør man stole på expander på 800cc så tror du?

Hurtig googling giver jo prisen for expandersøm til mindre end 2 kr/stk. Til den pris ville jeg jo have slået dobbelt så mange i som anbefalet og derefter sovet godt om natten.

When in doubt, overdimensioner!

• Synes
Sittställning
  • Laddar…
Sittställning
S Snappahaneklanen sagde:
Hurtig googling viser jo prisen for ekspansionssøm til mindre end 2kr/stk. Til den pris ville jeg jo slået i dobbelt så mange som anbefalet og så sovet godt om natten.

When in doubt, overdimensionér!
Haha jeg er helt enig! 400-600cc mener jeg er passende. Jeg vil ikke mærke reglarne bøje, når jeg trækker i dem.

Sittställning Forlowt sagde:
Vågar man lita på expander på 800cc då tror du ?
Ja om det er normal kvalitet på betonen, men prøv at fastgøre et gles med c/c 800 og se hvor godt det sidder

T tergo sagde:
når man gleser ovenpå etager i villaer med 28x70 gles og 1200c/c mellem spær så fæster man glesen med 2 stk. 3" galvaniseret søm i spær, og det holder for gips

en 1200x600 gips vejer ca. 7-8 kg
28x70 skal sømmes med dobbelte 4” søm i hver spær.

Det vil holde med 800c/c

Sittställning
Matti_75 Matti_75 sagde:
Det kommer att hålla med 800c/c
Æææsch! Så har jeg jo fejl! Kan du ikke sige 600 i stedet

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.