??? Jeg ville nok ikke lime et strygejern med noget, antag at limet smelter lidt ved brug... dripp dropp.
 
Det var akut, men her kommer endnu et svar:
Epoxy (d.v.s. 2-komponentslim) fikser plast for det meste. Dog ikke bløde plasttyper.
 
Hej Yonna

Du har nok ikke polyetene plast i dit strygejern.

Polyetene tåler ikke høje temperaturer +100 grader.

Du kan sikkert lime dit jern med limet du har købt.

Hvis limet ikke hæfter, så har du en plast bestående af enten polyetene eller polypropene. Disse er svære at lime.

Har du en fyr, der har et loddekolbe, kan du prøve at smelte plasten sammen, hvis dette går godt, hvis det er ETENE eller PROPENE plast.

Prøv at lime først

Håber det virker, og ja, jeg er plasttekniker

Fredrik
 
Brug ikke såkaldt "SUPERLIM" (cyanoakrylatlim) da dette kun tåler temperaturer op til 125 grader før det fordamper....(for et strygejern er vel varmere end det?) ???
 
Ahem...det her var urakut i Januar....I kan slippe det nu ;D
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.