Hej alle bygherrer, overvejer at købe råspont til indervæggene. Hvor mange af jer bygherrer vælger et træmateriale bagved gipsen, for at undgå 500 mollyplugge i huset efter nogle år?
Det kedelige er, at sponten koster en del, som sammenligning:
Gips 13 mm: 23 kr/kvm (ekskl. moms)
Råspont 17 mm: 48 kr/kvm (ekskl. moms)
Råspont 21 mm: 63 kr/kvm (ekskl. moms)
Er der nogen, der har en opfattelse af, hvordan spånplade ligger i prissammenligning med ovenstående?
Det kedelige er, at sponten koster en del, som sammenligning:
Gips 13 mm: 23 kr/kvm (ekskl. moms)
Råspont 17 mm: 48 kr/kvm (ekskl. moms)
Råspont 21 mm: 63 kr/kvm (ekskl. moms)
Er der nogen, der har en opfattelse af, hvordan spånplade ligger i prissammenligning med ovenstående?
En stiv hundrede afhængigt af din forhandlingsdygtighed.
bredde 1200, højde 2440, tykkelse 12.
Så tager det jo lidt længere tid at montere råspont end en osb-plade, så det kan jo retfærdiggøre en højere kvadratmeterpris på osb-pladen.
bredde 1200, højde 2440, tykkelse 12.
Så tager det jo lidt længere tid at montere råspont end en osb-plade, så det kan jo retfærdiggøre en højere kvadratmeterpris på osb-pladen.
Ja, K-ruta sælger god OSB for 119kr pladen. Det bliver 40kr per kvm. Jeg er blevet tilbudt pladen for 150-160kvm (også i mængde af 60 stk), så Kruta er uslåelige i dette tilfælde. Årsagen til den gode pris er, at man importerer pladen fra Tyskland.
Jeg foreslår, at du helt fokuserer på at have noget, der er let at skrue i bag gipsen, samt at du glemmer råspåt eller spån. Byggplyfa eller OSB er let at håndtere og passer perfekt til dette formål. Forøgelsen anser jeg som ubetydelig, når den sættes i forhold til fremtidige fordele.
Jeg foreslår, at du helt fokuserer på at have noget, der er let at skrue i bag gipsen, samt at du glemmer råspåt eller spån. Byggplyfa eller OSB er let at håndtere og passer perfekt til dette formål. Forøgelsen anser jeg som ubetydelig, når den sættes i forhold til fremtidige fordele.
Fordelen ved råsponten er jo, at den giver nogle mm mere at skrue i, men det er samtidig lidt mere arbejde at få den på plads.
Men det er jo lettere at håndtere enkelte planker, når det gælder om at få formen ved dåser, skråtage og sådan noget.
Men det er jo lettere at håndtere enkelte planker, når det gælder om at få formen ved dåser, skråtage og sådan noget.
Klik her for at svare