Halløj alle sammen.
Jeg undrer hvilken tykkelse råspont man skal have ved spær 50 x 175 c/c 1200
taghældning 14 grader tænkt at lægge betonsten på det.

Tittet på byggmax og fundet tykkelser 17 hhv. 22 mm
skiller jo en del over kronen meter!

..//N

Bob_the_builder
Begge tykkelser fungerer, men det svajer, når man går på 17 mm råspont. Hvis man synes, det er værd en tier pr. kvadrat, så er der måske en eller to tusindlapper at spare på et tag. Jeg synes IKKE, det er værd det i hvert fald...

Tanken er jo at bygge så billigt som muligt uden at være dum nærig, og det virker man vel ikke til at være, hvis man vælger 17mm råspont, hvis det svajer er det jo ingen fare.

Alle bække små.

..//N

Tjek også selv kvaliteten på råsponten. Sidst jeg besøgte ByggMax, var kvaliteten på 17 mm varianten ikke særlig god. 22 mm derimod så meget bedre ud.

Hej

Jeg har en idé om, at der bliver mindre spild på 22mm, så det måske ikke bliver så stor forskel til sidst.

Said

Said sagde:
Hej

Har for mig at det bliver mindre spild på 22mm, så det måske ikke bliver så stor forskel til sidst.

Said
Det indlæg må du gerne udvikle lidt... 8-)

snupper tråden lidt. skal sømme 17mm råspont som loft i stalden. hvor store søm skal man bruge for at det skal sidde nogenlunde godt fast. overvejer at skaffe en sømpistol det er dog 75 kvm der skal op ::)

GoForIt sagde:
Det indlæg må du gerne udvikle lidt... 8-)
Som jeg skrev "Har för mig"

Kan ikke finde bogen, men det havde at gøre med, hvordan man får/ska skarva råsponten.

Men jeg kan tage fejl.

Said

• Synes
BEinar
  • Laddar…
Hvis du bruger 17mm råspont, skal du skarve på spær. Hvis du tager 22mm, går det fint at skarve mellem spær, sørg blot for, at ikke 2 samlinger kommer oven på hinanden. Dermed bliver der mindre spild med 22mm råspont.

Held og lykke!!!

rodder sagde:
Anvender du 17mm råspont skal du samles på spær. Tager du 22mm går det fint at samle mellem spærrene, sørg bare for at to samlinger ikke kommer oven på hinanden. Dermed bliver der mindre spild med 22mm råspont.

Held og lykke!!!
Netop sådan var det :)

Said

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.