Halløj!

Undrer om nogen flere har købt råspont hos Byggmax, som ikke stemmer med dimensionerne?

Jeg er i gang med at bygge en terrasse og tænkte, at jeg bestiller alt det træ, jeg skal bruge til både terrasse og haveskur.

Til haveskuret bestilte jeg råspont 22x95 og bestilte hjemmelevering, men nu hvor jeg stod og kiggede på træet, syntes jeg, det så spinkelt ud til at være 22x95. Jeg måler, og det viser sig, at alle jeg måler på er 19x95.

Kigger man på deres hjemmeside, står der, at de sælger 17x95 og 22x95.
Så de har slet ikke noget på 19x95.

Ved ikke om man orker at brokke sig, men det er irriterende. Er der nogen andre, der har oplevet det? Pengene spiller ingen rolle forskellen er kun 250:- på det, jeg bestilte, men jeg ville jo have en mere solid råspont.
 
Råsponten har jeg ikke målt, men glespanelen deres er nærmere 26 mm end de 28 som de siges at være...
 
b8q sagde:
Jeg har ikke målt forskallingen, men deres listebeklædning er tættere på 26 mm end de 28, som de siger, den skal være...
Ja, og problemet er jo, at hvis denne forskalling ikke rækker nu, og man har brug for mere, så står man der og håber, de stadig har 19x95 tilbage, da alle andre kører 22x95.

3 mm forskel er ret meget i tykkelsen og ikke acceptabelt, når det skal være 22 mm.

Forskellen er, når det er trykimprægneret, så ved man jo fra starten, at det kan variere vildt fra 118-124 mm afhængigt af, hvor vådt det er.
 
Jeg ville reklamere det
 
Mats sagde:
Jeg ville reklamere det
Jo, skal nok gøre det købte jo det faktisk, fordi det skulle være 22mm at virke kan differe 1-2mm hit og dit er jo en ting, men 3mm på samtlige er jo noget helt andet.
 
Ja det føles mere som et fejlstillet skær på saven
 
Mikael_L
Ja reklamere det.
Sig at de skal komme med lastbilen og bytte.

Sådan skal det ikke være, og det er vel moälven træ, det skal holde helt OK klasse. (og mål)
 
Jeg forestiller mig, at Byggmax ofte har tømmer, der fejler nogle mm hist og her..
 
Reklamer, så de i længden ikke har råd til at lave fejl.
 
Når man laver et sådan halvstort projekt, er det nok mere anbefalet at få tilbud fra "rigtige" byggevarehandlere, da det ofte kan blive billigere, især med tanke på Byggmax dyre fragt. Jeg kan godt lide Byggmax, når man henter selv og kan sortere de lige reglar og brædder fra de skæve, for det er nok 50/50 der nogle gange.

Træet skal du nok reklamere over, hvis du irriterer dig over det.
 
Vil bare sige det blev reklameret. Det sjove var, at da de spurgte, om jeg kunne tage en råspont med mig, så fik jeg se, at der stod på råsponten 20x95. Så Byggmax råspont, der står som 22x95, er altså 20x95.
Det endte med, at de kom og hentede råsponten.
Fik pengene tilbage og 200:- tilbage i fragt.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.