Hej,

Jeg vil prøve at bygge et indbygget skab (rengøringsskab/garderobe) i et lille rum i min lejlighed og kunne bruge nogle råd om fremgangsmåden. Jeg har aldrig prøvet noget lignende før, men jeg er ret handy og synes, det er sjovt at planlægge og udføre sådanne projekter. Nedenfor kan I se et billede/skitse, jeg har lavet for cirka, hvordan jeg ønsker, det skal se ud, bare så I forstår, hvad jeg taler om. Det vil blive bygget i malet mdf/finér med eventuelt nogle detaljer i ædeltræ.

Min første tanke var at bygge selve skabet separat og derefter placere det på reglar på gulvet, hvor reglerne er i samme højde som gulvlisten (ikke med på billedet), så man kan trække listen rundt om garderoben for en "indbygget følelse". Men hvordan gør man i loftet for at få det til at se ud, som om det går hele vejen op? Vil det se godt ud, hvis der er nogle millimeter glippe mellem loftet og skabets loft? Det vil også betyde, at dørene vil gå hele vejen op til loftet. Bør man sætte en regel i loftet også, så skabet kommer ned 5 cm?

Jeg vil have brug for at fæstne reglar på skabets højre side, som et skrivebord (og hylder) skal hvile på, som kan ses på billedet. Er det en faktor, man skal tage i betragtning, for hvordan man bygger skabet?

Jeg kan ikke finde så meget nyttigt, når jeg googler lignende projekter. Jeg ville være meget taknemmelig for alle slags råd og links til lignende projekter eller bøger om emnet (jo flere detaljer desto bedre).

Tak på forhånd!

2vLvddy.png

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.