Hej! Jeg har lige været og få inspiceret (Anticimex) et hus, som vi er meget interesserede i at købe. Huset er fra 1976 og der er betongulv med syllar. Besigtigeren borede og konstaterede, at det ikke var trykimprægnerede syllar, hvilket var godt. Ifølge tegningerne fra 1976 er der en slags syllisolering, men han kunne ikke se hvilken slags isolering det var. Han målte også fugten i syllarna. Det laveste var 10,2 % og det højeste værdien var på den ene gavl, som var på 14,4%.

Mit spørgsmål er, hvis der ikke er opstået nogen form for råd eller lugt på 30 år, hvor stor er chancen for, at det opstår indenfor de næste 10 år???

Det andet spørgsmål jeg har, er skal man være bange for "en vis overfladisk skimmelvækst" på masonitpladerne i loftet??

Besigteren sagde, at 90% af alle loftsrum har en slags skimmel på loftet, og at dette skyldes lidt dårligere ventilation og at loftslågen ikke var tilstrækkelig tæt.

Mit sidste spørgsmål er, hvordan slipper man af med "knirk" fra trappen? Kan man på nogen måde styrke trappetrinene nedefra???

Taknemmelig for alle svar!!!!!! :)

Hvis du ikke foretager nogen større ændringer i huset, behøver du sandsynligvis ikke bekymre dig for, at det pludselig skal begynde at rådne eller mugne. Men alle ændringer påvirker huset:
- Nye tætte vinduer
- Ny ventilation
- Ny varmekilde
osv.

• Synes
Kökbröt
  • Laddar…
Har det stået 30 år hvad skal der ske?

Knirk skyldes ofte at brædder/trin ikke ligger tæt op mod underlaget.
Skrue, lim, kiler?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.