Jeg har en trappe som er beklædt med nålefilt både på trin og stødtrin.
Helst vil jeg have at trappen bliver helt hvidmalet.
Det virker meget besværligt at få fjernet nålefilten, kan man ikke bygge den ind på en måde og så bare male???????
Taknemmelig for alle tips!
Helst vil jeg have at trappen bliver helt hvidmalet.
Det virker meget besværligt at få fjernet nålefilten, kan man ikke bygge den ind på en måde og så bare male???????
Taknemmelig for alle tips!
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 919 indlæg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2,919 indlæg
Har lige gjort vores trappe ren fra tæppe og maling. Meget arbejde men med lidt stædighed går det fint.
1: Træk tæppet af. Det kan sidde ret fast.
2: Skrab limmet og evt. maling af med en parketskraber. Du kan også leje en lakfræser, hvilket vi gjorde, men den fjerner også en del af træet.
3: Slib og mal.
Lad være med at bruge kemikalier, da det kun bliver klistret og lugter dårligt (usundt).
Jeg prøvede også med varmepistol, men der kom så mange dampe af lim & maling, at det droppede vi.
1: Træk tæppet af. Det kan sidde ret fast.
2: Skrab limmet og evt. maling af med en parketskraber. Du kan også leje en lakfræser, hvilket vi gjorde, men den fjerner også en del af træet.
3: Slib og mal.
Lad være med at bruge kemikalier, da det kun bliver klistret og lugter dårligt (usundt).
Jeg prøvede også med varmepistol, men der kom så mange dampe af lim & maling, at det droppede vi.
Vi har også nålefiltæppe på trappen. Den har jeg ikke turdet give mig i kast med. Jeg er lidt arbejdsundvigende.
Problemet med at bygge i tæppet er, at det ikke er stumt, men lidt elastisk. Derfor vurderer jeg, at tæppet skal fjernes.
Problemet med at bygge i tæppet er, at det ikke er stumt, men lidt elastisk. Derfor vurderer jeg, at tæppet skal fjernes.
Vi havde godt nok plastmåtte, men den var ligeledes limet og sad fast så det rakte. Spartel, kniv, stemmejern og hårdt arbejde. Så købte jeg en solid slibemaskine med groft papir, som fjernede resten.
Indbygge gammel måtte ville jeg ikke gøre.
Indbygge gammel måtte ville jeg ikke gøre.
Jeg rev nålefiltet af min trappe først. Så fandt jeg et fantastisk produkt til limmet. Casco Limtvätt! Sprøjtede lidt på trinene, ventede et minut, og så var limmet løs (næsten...)! Fjernede det opløste lim med en spartel og sleb til sidst med en lille maskine. Der gik mindst en kvadratkilometer sandpapir, men det blev super godt!
Casco Limtvätt var uvurderligt, men det lugtede knap så godt...
Casco Limtvätt var uvurderligt, men det lugtede knap så godt...
Hvis du har besluttet at gå med en ny trappe, skal du tænke på layout og design siden af sagen.
Klik her for at svare