Hej!
skal rive en gammel ydervæg til vores tilbygning, men har stødt på et lille problem...

mellemlaget er ikke forbundet med tagspærene som på et nyt byggeri, huset er lavet af stående planker omkring -39 og har et brudt tag, tagspærene hviler derfor nok direkte på de stående planker nogle meter over mellemlaget.
dette medfører, at jeg må save op hullet i væggen uden at kunne støtte af på selve tagspærene, kun mellemlaget, forstår I hvad jeg mener???

se på billederne så forstår I måske.

mellemlaget er stukket ind i ydervæggen, i de stående planker, tanken er at save lige under "bærebjælken" og placere en HEA 200 bjælke der, men hvordan?? da jeg ikke kan støtte af på ydervæggen...

476201092017Afbfc.jpg

sådan ser huset ud på nogenlunde, det viser lidt dårligt at tagspærene findes nogle meter over mellemlaget...

506201093358Ac9fd.jpg

håber nogen har en snedig løsning eller tips...

hvad tror I om at sætte en "bærelina" på ydersiden, og boltre den fast i ydervæggen, i højde eller lige over den indre bærelina.
så understøtte mellem etagerne ....
kan det være en løsning???

så har jeg talt med en snedker han havde stort set den samme idé som jeg skrev tidligere... så da må det blive sådan...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.