Hej alle!
Er der nogen som har forslag til, hvordan man kunne gøre vores kældertrappe pænere (se billeder).
Slibe?
Male?
Pudse?
Andet?
Mvh
En rå betontrappe fører ned til en åben sort kælderdør med slidte vægge, som trænger til istandsættelse. Græsplæne ses øverst. Betontrappe udendørs med slidte trin. Udendørs kældertrappe med en revnet betonvæg, en sort jernlåge og et afløbsrist på gulvet.
 
Vaske
 
  • Synes
Zorro03
  • Laddar…
P
God tråd da jeg har samme situation. Håber på at flere kommer med forslag.
 
  • Synes
Zorro03
  • Laddar…
D Melb sagde:
Vaske
Har kørt med højtryksrenser på meget tæt hold, så jeg ville sige, at den er vasket. Eller tænkte du på noget andet måde?
Mvh
 
Du kan syrevask trappen og få en flot overflade!
Eller slibe al beton og behandle med et passende produkt.
 
  • Synes
Zorro03
  • Laddar…
Needas Needas sagde:
Du kan syratvätta trappen och få en snygg yta!
Eller slipa all betong och behandla med lämplig produkt.
Tak for tipsene, begynder at hælde mod at slibe.
Hvad ville I behandle den med bagefter, eller skal man lade den ubehandlet for at undgå vedligeholdelse?
 
mexitegel mexitegel sagde:
Du kan også beklæde den med nogen stenprodukt, findes lidt varianter på fx [link]
Tak for tipset, måske kan være noget for trinnene. Ville også gerne fikse siderne.
 
Vi satte deres tynde (12mm) skiffer på vores entrétrappe i dansk søsten. Vi er meget tilfredse. Hvis du skal male på beton er silikatmaling at foretrække.
 
  • Synes
Zorro03
  • Laddar…
Z Zorro03 sagde:
Tak for tipsene, begynder at hælde til at slibe.
Hvad ville I behandle den med bagefter, eller skal man lade den ubehandlet for at slippe for vedligeholdelse?
Male væggene havde jeg nok gjort og måske noget epoxymasse med sand i til trinene.
 
  • Synes
Zorro03
  • Laddar…
  • Synes
nooy
  • Laddar…
  • Synes
Zorro03
  • Laddar…
Grå mur og ny dør med lys lampe og afløb, omgivet af grønne planter. Endnu et trappetrin med ny plantning, sorte gelændre, renoveret mur og grus-belagt sti. Grønne planter i blomsterbed langs mur. Trappenedgang ved murstensvæg; ny sokkel og dør, nymalet rækværk og lampe, grusområde med fliser og en lille have.
F Fred vom Jupiter sagde:
Jeg lod disse typer renovere vores entrétrappe.
[link]
Det fungerede godt og føles som et holdbart system.
Nogle gange tager tingene lidt længere tid end planlagt, men nu er det klart :)
Rev skralderummet væk og murede igen og pudsede.
Rengjort med højtryksrenseren og malet med silikatfarve (håber det holder et stykke tid).
Malet brønd og ny dørstopp.
Støbt ny sokkel til dør, ny dør, nyt lys.
Malet rækværk og fjernet græsplænen og lagt singel med fliser.
En lille blomsterbed blev det også.
 
  • Udendørs kældertrappe med nymalet væg, ny dør og lampe. Terrasse med grus og plader ses for oven, omgivet af en lille have.
  • Synes
Klaugust og 6 andre
  • Laddar…
Z Zorro03 sagde:
[billede] [billede] [billede]


Nogle gange tager ting lidt længere tid end planlagt, men nu er det klart :)
Rev væk skralderummet og murede igen og pudsede.
Renset med højtryksrenser og malet med silikatmaling (håber det holder et stykke tid).
Malet brønd og ny dørstop.
Støbt ny sokkel til dør, ny dør, ny lampe.
Malet rækværk og fjernet græsplænen og lagt singel med fliser.
En lille blomsterbed blev det også
Hvordan er det gået med malingen, holder den? Er selv i startfasen til at renovere til foråret.
 
M MikaelSvensson sagde:
Hvordan er det gået med farven, holder den? Jeg er selv lige ved at starte med at renovere til foråret.
Ser rimeligt ud endnu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.