Jeg vil tage og gøre det sidste rum i kælderen i stand. Jeg tror, at der er kalkmaling på væggene nu.

Min tanke er at lægge et lag puds på alle vægge for at få dem glatte og få den samme overflade overalt.
Men kan man pudse direkte på kalkmaling?

Måske findes der en primer, man kan påføre først?

For hvis man skal slibe alt væk, så forsvinder det som en mulighed.

På nogle steder er den nuværende puds smuldret væk, og jeg har fjernet alt, der sidder løst. Tanken er at bruge mørtel på disse steder. Og så påføre et lag puds.

Hvad tror I?

At puste på kalkmaling går nok rigtig godt, men man bliver himla svimmel efterhånden. :-)

Mere seriøst så tror jeg faktisk, at det bliver ret dårligt at pudse på kalkmaling. Men jeg har ikke prøvet, bare en følelse baseret på hvordan en overflade malet med kalkmaling føles.

Nej det ser desværre ikke ud til at det er kalk farve, men silikat eller noget. Skal tage til handlare i morgen så får de kigge på det.

Og kan de ikke løse det. Så må jeg sende det ned til akzo Nobel. Så får de lave en analyse på det:)

I morgen skal jeg tage og banke al puds ned på 1 væg, derefter vil jeg prøve at få fat i
nogen, som har viden inden for området, som man kan spørge til råds om, hvordan man skal gribe det an.

Nu har jeg fundet løsningen

GYPSUM fra weber. Så slipper jeg for at fjerne malingen eller banke al den gamle puds af :)

Nu er lykken i top. Skal se om man kan forhandle sig til gode priser på det bare

M
Det er som at slynge rundt med marshmallow-fluff sammenlignet med almindelig brug. Held og lykke!

Senest redigeret af en moderator:
MaxPax sagde:
Det er som at slynge rundt med marshmallow-fluff sammenlignet med almindeligt brug. Held og lykke!
Har arbejdet som maler, så det at spartle er en vane, da også med gipsbrug dog ardex 828 men kan forestille mig at det er lignende

M
berne88 sagde:
Har arbejdet som maler, så at spartle er en vane, også med gipsbruk dog ardex 828 men kan forestille mig, at det ligner
Okay! Vil du give feedback om oplevet forskel senere? Jeg har aldrig brugt Ardex 828...

En lille advarsel bare, gipsputs anbefales ikke der du har indtrængende fugt.

Med tanke på eksisterende pudsafskalninger er det desværre ret sandsynligt, at du har det.

Kældre er lidt vanskelige, der er få genveje at tage.

Senest redigeret:
stoif sagde:
En lille advarsel bare, gips- eller gipspuds anbefales ikke, hvor du har opstigende fugt.

Med tanke på eksisterende pudsfald er det desværre ret sandsynligt, at du har det.

Kældre er lidt tricky, der er få genveje at tage.

det passer fint, har lige drænet, men tror stadig, at der er lidt fugt alligevel, tror aldrig man kan få alt væk. men kontaktede weber med mit spørgsmål, og der er tips om weber 109 og weber 148, det skal gå at pudse over den gamle farve, så det bliver det, venter stadig på priser fra forskellige leverandører.

mange meninger nu :) men nu tror jeg, at jeg har fundet et vindende koncept

læste, at 109 må lægges i maks 3mm hmmmm hvor nemt er det så :S ååååååååå det virker jo hvordan besværligt som helst det her,

næsten så jeg overvejer at købe husfix og bare spartle det, der er dårligt, og male skidtet

Senest redigeret:
Ildelagt rum ses gennem en åben dør med masser af støv eller røg i luften, indikerer mulig byggefejl.

Ups:)

• Tåget i et rum set gennem en åben dør, mens en byggeværktøj skaber støv.
Væg i kælder under renovering med vaterpas og træbjælker. Udsyn til eksponerede rør og stikkontakter på en slidt væg. En nyrenoveret kældervæg med frisk puds og synlige ledninger og rør.

• Synes
HSP
  • Laddar…
Ni år senere!
Sidder i samme båd som du sad. Hvad pudsede du med, og hvordan er resultatet ni år senere?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.