Hej,

Jeg har tænkt mig at pudse min garage og har købt "Fiberpuds B" fra Finja og diverse attiraljer. Samt set en masse YouTube-videoer

Men jeg har ikke styr på nogle ting, som f.eks. hvor længe man skal vente, før man går i gang med pudsebrættet? Og hvad gør man, hvis man ikke når at blive færdig og er nødt til at afbryde?

Og hvis der er andre tricks, som jeg bør kende til selvfølgelig!

G Galten sagde:
Hej,

Jeg tænkte på at pudse mit garage og har købt "Fiberpus B" fra Finja og diverse attiraljer. Samt set mange videoer på YouTube

Men jeg har ikke helt styr på nogle ting, som f.eks. hvor længe man skal vente, før man går i gang med pudsebrættet? Og hvad gør man, hvis man ikke når at blive færdig og er nødt til at afbryde?

Og hvis der er andre tricks, som jeg burde kende til, selvfølgelig!
Jeg kan desværre ikke give dig nogen råd, men jeg har prøvet selv og syntes, at YouTube-videoerne er meget optimistiske. Jeg tror, det kræver en masse øvelse, før det bliver godt. Men jeg håber, du har mere talent end mig.

Gav mig på projektet i dag, synes det gik over forventning. Klatte på pudset og så filtspånpudsebræt på det. Væggen er ikke helt glat men synes ikke det gør noget i en garage Pudset garagevæg med ujævn tekstur, delvist glat overflade efter brug af filtbræt, set fra en vinkel i et ufuldstændigt byggeområde. En nypudset garagevæg med en ujævn overflade, røde murstenssider og et betongulv. En stige ses i baggrunden.

• Synes
Dublin og 13 andre
  • Laddar…
F
G Galten sagde:
Gav mig på projektet idag, synes det gik over forventning. Smørre på pudsen og så filtputsebræt på det. Væggen er ikke helt glat men synes ikke det gør noget i et garage [billede][billede]
Har du sat lister for at få det jævntykt og glat eller bare kaster du på?

• Synes
peter_65
  • Laddar…
F fsn sagde:
Har du sat lister for at få det jævntjockt og glat eller kaster du bare på?
Jeg kastede bare på og forsøgte at få det nogenlunde jævnt med øjemål

• Synes
yonna og 2 andre
  • Laddar…
B
Flot klaret, bliver godt!

Jeg mener, at man skal vente mindst 14 dage på ny-pudsede overflader, før man maler.

• Synes
Galten
  • Laddar…
B BSOD sagde:
Flot arbejde, bliver godt!

Jeg mener, man skal vente mindst 14 dage på nylavede overflader, før man maler.
2-3 måneder bør man vente, inden man maler, da meget fugt skal ud.

• Synes
Galten
  • Laddar…
Det er god info, havde tænkt male det hvidt så

Er det silikatmaling der gælder da?

Der findes forskellige skoler i det spørgsmål. Nogle farveproducenter mener, at plastmaling er god, for så bliver det tydeligt, om man har fugtproblemer...
Jeg har brugt silikat i kælderen.

• Synes
Galten
  • Laddar…
F
H hempularen sagde:
Der findes forskellige skoler i det spørgsmål. Nogle farveproducenter mener, at plastmaling er god, for så bliver det tydeligt, om man har fugtproblemer….
Jeg har brugt silikat i kælderen.
Man får at vide det selv med silikatmaling, der bliver udfældninger fra fugen, hvis det er muret.

Hvad angår selve nuancen, har jeg fået den tanke, at man skal bruge silikatmaling for at få den "gnistrende" hvide? Så hvidt bliver det aldrig med almindelig vægmaling

Men det er muligt, at det er mere en fordom end fakta fra min side

F
G Galten sagde:
Hvad angår selve nuancen, har jeg fået den tanke, at man skal have silikatmaling for at få det "gnistrende" hvide? SÅ hvidt bliver det aldrig med almindelig vægmaling

Men det er muligt, at det er mere en fordom end fakta fra min side
Er du sikker på det? Jeg synes silikatmalingen er forholdsvis mat.

• Synes
Galten
  • Laddar…
F fsn sagde:
Er du sikker på det? Jeg synes silikatmalingen er forholdsvis mat.
Jeg er ikke sikker 👍

T
Vi har nogle pudsede indervægge med plastmaling i kælderen, og der er generelt blevet farveslip og puds, som er nedbrudt til "støv"/grus nede ved gulvet - sandsynligvis på grund af fugt, der kommer gennem pladen. (ældre hus uden kapillarbrydende grus eller isolering under). På ydervæggene sidder der træuldfiberplader, som er pudset på, og der er ikke det samme problem med fugt undtagen i hjørner, hvor nedløbsrørene er gået ned for tæt på facaden...

De vægge, som jeg har malet om med silikatmaling (primer og maling), har jeg ikke det problem, så jeg tror, at silikatmalingen er mere gennemtrængelig for fugt, så ingen slip eller bobler der.
Jeg ville aldrig male med akrylmaling på puds i dag.

• Synes
Galten
  • Laddar…
En rigtig uhyggelig og regnfuld dag i dag. Gik ud i garagen og blev mødt af dette 🤔
Væggen havde jævn farve i går
Ser ud som om det regner gennem væggen?

Vådede pletter på garagen væg, muligvis fra regn der siver igennem.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.