Jeg vil pudse en pejs nogenlunde glat. Lige nu ser den ud som på billedet nedenfor. Hvordan skal jeg gribe det an? Skal jeg forsøge at banke murstenene så glat som muligt (med risiko for at stenene revner?) og så pudse? Skal jeg bare pudse mellemrummene med en helvedes masse mørtel? Er der brug for armering? Hilfe 😅🥲

• Rød murstenspejs med blå indre del og synlige fuger, der trænger til pudsning. Flisebelagt ildsted med brugsspor og træramme omkring.
  • Røde mursten på en ufærdig pejs med synlige mørtelfuger, ved siden af hvid væg.
Pudse til det bliver glat er vel, hvad man skal gøre. Burde ikke være noget problem.

Men hvorfor? Ændre udseende? Skal det males bagefter? Hvidt? Kunne det ikke fungere at male direkte uden at pudse først? Og beholde den lidt unikke struktur, men gøre den lidt mere diskret. Mandegætterier i mængde. hm hm Seriøse forslag mener jeg selvfølgelig😁

O O sagde:
Puds til det bliver glat er vel hvad man skal gøre. Bør ikke være noget problem.

Men hvorfor? Ændre udseende? Skal det males efterfølgende? Hvidt? Ville det ikke fungere at male direkte uden at pudse så? Og beholde den lidt unikke struktur, men gøre den lidt mere diskret. Gætteforslag i mængder. hm hm Seriøse forslag mener jeg selvfølgelig😁
Hvad, synes du ikke, den er diskret? 😅😉
Ja, for at ændre udseendet. Jeg har svært ved at se det smukke i den, som den står nu. At bare male kunne måske fungere, men jeg tror alligevel, at jeg ville have den glat 😅 kan også være virkelig spændt på at teste pudse. Men tror du, at det går at bare køre, uden armering eller sådan?

Jeg gætter på, at tanken med formen er, at den skal fungere som lamellerne på en køleflange?

Overvej om det kan blive flot at mure på en anden belægning? Typ grå skifer. Jævnt flot. Eller amerikansk Cabin-stil med lyse rundere fine sten.

N
Forvand lidt vand, og læg 3 mm c bruk i omgange.
Dæk gulve osv. først.
Det vil blive Meget snavset.

N neo11 sagde:
Forvande lidt, og påfør 3 mm c mørtel i omgange.
Dæk gulv etc først.
Det vil blive Meget rodet.
Tak! jeg må simpelthen prøve, hvad er det værste der kan ske tænker jeg 😅

N
At du dækker gulv for dårligt, at tape ikke er tæt, og vandet lækker ud i gulvet.
Du skal forvande og pudse, og det vil blive meget beskidt rundt omkring.

N neo11 sagde:
At du dækker gulvet for dårligt, at tapen ikke er tæt, og vandet lækker ud i gulvet.
Du skal forvande og pudse, og det vil blive meget svinet rundt omkring.
Tak for heads up, jeg skal dække af som bare fanden. Gulvet skal alligevel udskiftes hele vejen ned til betonen, men det er nok rart at dække alligevel 😊

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.