Jeg vil pudse en pejs nogenlunde glat. Lige nu ser den ud som på billedet nedenfor. Hvordan skal jeg gribe det an? Skal jeg forsøge at banke murstenene så glat som muligt (med risiko for at stenene revner?) og så pudse? Skal jeg bare pudse mellemrummene med en helvedes masse mørtel? Er der brug for armering? Hilfe 😅🥲
Pudse til det bliver glat er vel, hvad man skal gøre. Burde ikke være noget problem.
Men hvorfor? Ændre udseende? Skal det males bagefter? Hvidt? Kunne det ikke fungere at male direkte uden at pudse først? Og beholde den lidt unikke struktur, men gøre den lidt mere diskret. Mandegætterier i mængde. hm hm Seriøse forslag mener jeg selvfølgelig😁
Men hvorfor? Ændre udseende? Skal det males bagefter? Hvidt? Kunne det ikke fungere at male direkte uden at pudse først? Og beholde den lidt unikke struktur, men gøre den lidt mere diskret. Mandegætterier i mængde. hm hm Seriøse forslag mener jeg selvfølgelig😁
Hvad, synes du ikke, den er diskret? 😅😉O sagde:
Puds til det bliver glat er vel hvad man skal gøre. Bør ikke være noget problem.
Men hvorfor? Ændre udseende? Skal det males efterfølgende? Hvidt? Ville det ikke fungere at male direkte uden at pudse så? Og beholde den lidt unikke struktur, men gøre den lidt mere diskret. Gætteforslag i mængder. hm hm Seriøse forslag mener jeg selvfølgelig😁
Ja, for at ændre udseendet. Jeg har svært ved at se det smukke i den, som den står nu. At bare male kunne måske fungere, men jeg tror alligevel, at jeg ville have den glat 😅 kan også være virkelig spændt på at teste pudse. Men tror du, at det går at bare køre, uden armering eller sådan?
Tak for heads up, jeg skal dække af som bare fanden. Gulvet skal alligevel udskiftes hele vejen ned til betonen, men det er nok rart at dække alligevel 😊N neo11 sagde:
N
neo11
Husejer
· Stockholm/Bromma
· 2 463 indlæg
neo11
Husejer
- Stockholm/Bromma
- 2,463 indlæg
Så er det nok at lægge en masonitskive imod.
Og male derefter med weber cal 246
https://www.se.weber/fasad-puts-och...m/kalkbruk-kalkfarg/webercal-246-kalkfarg-vat
Og male derefter med weber cal 246
https://www.se.weber/fasad-puts-och...m/kalkbruk-kalkfarg/webercal-246-kalkfarg-vat
Klik her for at svare