Docno
Har et hus fra begyndelsen af 60'erne, hvor pudset på nogle kældervægge er begyndt at løsne sig nederst. Hvordan reparerer jeg det bedst? Er det puds C, der gælder, eller virker husfix også? Kan jeg bruge silikatmaling, når jeg maler væggen?
 
N
Billeder er ikke forkerte, men brug c brug.
Ardex A46 er bedre end husfix, men man har kun en halv time til det.
 
  • Synes
Docno
  • Laddar…
Jeg har pudset kældervæggene indvendigt med Weber 135, det er en c-mørtel. Blandes med vand og bliver næsten som et spartel.
 
  • Synes
Docno
  • Laddar…
B
Ja brug silikatmaling. Den er åben, så væggen kan tørre.
 
  • Synes
Docno
  • Laddar…
Docno
B BSOD sagde:
Ja brug silikatmaling. Den er åben, så væggen kan tørre.
kan du anbefale noget særligt mærke eller fungerer det lige så godt med Biltemas mur- og pudsmaling?
 
B
Docno Docno sagde:
kan du rekommendera något särskilt fabrikat eller funkar det lika bra med Biltemas mur og puds farve?
Prøvede Biltemas farve på kaninens hus (ja, kaninen bor i et muret hus...), men fruen glemte at lægge primer/murgrund først. Den begyndte at falde af efter 2-3 år, men jeg ved ikke om det skyldes, at grunden manglede eller at farven var dårlig.

Så jeg ved desværre ikke, plejer at købe Bauhaus silikatfarve, evt. er det Beckers de sælger, jeg husker ikke rigtigt. Men den er ret dyr, men det lader til at fungere godt i hvert fald.
 
  • Synes
Docno
  • Laddar…
Docno Docno sagde:
kan du rekommendera noget særligt fabrikat eller virker det lige så godt med Biltemas mur og puds maling?
Jeg malede med flyggers mur- og grundmaling, sidder stadig på ydervæggene 7 år senere.
 
  • Synes
Docno
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.