Bor i et hus fra 1956, etplanshus med kælder.

Har i sidste uge slebet alle kældervægge i vores kælder. Har brugt en Flex betonsliber. Dette for at fjerne malingen, der var malet på alle vægge.

Nu er der en ret porøs pudsoverflade på væggene, denne overflade kan børstes væk med en stålbørste eller lignende. Under pudset sidder der, hvad jeg har forstået, er betonhulsten.
Pudset sidder ikke løst noget sted, men er som sagt ret porøst.

Nu til det evige spørgsmål, som jeg ikke har kunnet finde noget fornuftigt svar på.
Skal pudset slibes væk, eller er det nok at bruge en slags pudsgrund (rødgrund fx) inden vi begynder at pudse væggene op igen?

Har du lavet samme type renovering?
Hvordan gjorde du?
Har du indset efterfølgende, at du gjorde forkert?

Utrolig taknemmelig for at tage del i dine erfaringer.

Hvis den smuldrer så meget, at du nemt kan skrabe det af eller fjerne det med en stålbørste, skal det fjernes, mener jeg. Men hvis den stadig sidder fast og er fin, kan du lægge et lidt tyndere lag (5 mm) med Putsbruk C 0-1mm, som du filtsliber i stedet for at skure, hvilket passer godt, når der er en porøs overflade under. Denne puds kastes ikke på, men blandes med fordel lidt løsere end normalt og påføres med en stålsi. Derefter lader du det tørre i 15-45 minutter afhængig af temperaturen, for til sidst at filtse overfladen med en fugtig filtsokkel.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.