Jeg er i gang med at renovere mit hus fra 50'erne, og efter at have revet en grim vævstapet ned opdager jeg, at en væg er lavet af en mærkelig spånplade.
Det er et ret løst materiale, det føles næsten som pap. Tror I, at det er muligt at fuldspartle på den? Jeg overvejede at male først for at stabilisere overfladen.
Alternativet kunne måske være et lag papir, men overfladen skal stadig være rimelig glat nedenunder.
Nogle idéer?
Tak på forhånd :)

• Væg lavet af mærkeligt spånplade materiale, viser ujævn overflade, potentielt udfordrende for renovering.
Det er tretex, og der er intet at spartle på. Sæt papir op og vær tilfreds med det.

• Synes
Tit
  • Laddar…
Nå, det er tretex, selvfølgelig!
Kan man bruge tapetlim direkte på tretex? Et alternativ kunne være at sætte renoveringsgips på, men så har jeg det samme spørgsmål, hvilket lim?

Tapetlim går godt, men treetex suger sandsynligvis lidt mere end andet underlag, så der skal nok bruges lidt mere lim. Hvis jeg husker rigtigt, kan det også fungere at stryge på lidt let vandskadet tapetklister først, som får lov at suge ind og tørre. Så suger det ikke så meget efterfølgende. At male med en passende grundmaling fjerner også "suget" efter ekstra meget tapetklister. :)

• Synes
Tit
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.