Vores entrétrappe var tidligere belagt med klinker, men efter flere vintre og en uheldig saltning revnede det. Nu har jeg denne kedelige overflade tilbage, som generer mig dagligt.

Jeg vil gerne pusse overfladen, så den bliver pæn igen. Vil ikke sætte klinker eller sten. Vil ikke have nogen epoxybelægning. Har overvejet at slibe, men er tvivlende på, om det er lettere eller bliver godt. Er der nogen, der ved, hvad man skal bruge for cement, og hvordan man skal gå til værks for at pusse alle overfladerne på trappen, så det bliver jævnt og pænt?

• Slidte betontrapper med afskalninger og misfarvning ved indgang, tidligere belagt med klinker, nu overvejes opfriskning uden sten eller epoxy.
  • Billede af en udendørs trappe med slidte og ujævne betontrin, ved en rødfarvet facade. Trinene har tidligere haft klinkerbelægning, nu fjernet.
Jeg ville have slebet det af, tror det er lettere end at lægge nyt på.

• Synes
gaia
  • Laddar…
Kan du ikke slamme den tyndt med mørtel og grov pensel, typ kalkbørste for sådan ser den virkelig ikke sjov ud. Så kan du jo fikse skaderne samtidig.

Denne her synes jeg du skal prøve, weber har en, der hedder rep, der findes en film på youtube, hvis du vil se, pæne overfladen med malerpensel

• En online søgning efter "Betonspackel", viser diverse produkter, herunder Combimix Betongspackel 4,5 kg til forskellige priser fra butikker som Bauhaus.
Her var den

• En mand står ved siden af en betonstruktur med teksten "Renovera en betongtrappa med Gustav Ovland" på en mørk baggrund.
E egge80 sagde:
Her var den
Tak for den konkrete vejledning, efter at have kigget på filmen, tror jeg, at det er den rigtige fremgangsmåde for min del. Flere trin, men føles ikke alt for kompliceret og tidskrævende, samtidig med at man får en jævn og ensartet overflade.

D Drburr sagde:
[link]
Rulles eller spartles på. Bruges som sidste lag ved altanrenoveringer.
Som total novice på området forstår jeg ikke forskellen på alle disse forskellige produkter. Hvordan adskiller rep 995 sig fra rep 980 som demonstreres i filmen ovenfor? Er det som et yderligere lag for at beskytte overfladen bedre?

D
Reb 995 er mere elastisk, revner i underlaget sprækker ikke overfladen lige så let. I øvrigt er de overflader begge to. Udskiftelige med hinanden. Kan ikke sige så meget mere om 980, da det ikke er noget jeg bruger.

D Drburr sagde:
Reb 995 er mere elastisk, revner i underlaget sprækker ikke overfladen lige så let. I øvrigt er de begge to overfladelag. Udskiftelige med hinanden. Kan ikke sige så meget mere om 980, da det ikke er noget, jeg bruger.
Aha, da forstår jeg. Tak for forklaringen!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.