Jeg er ved at tapetsere stuen om, og da jeg rev det gamle tapet ned, fulgte pudset med et sted, hvor de havde pudset i forbindelse med udskiftning af en vinduesparti mod altanen. Der mangler ret store stykker i letbetonen/blåbetonen bagved, så jeg overvejer, hvordan jeg skal bygge det op igen. Jeg har kigget på Finja Laga Vägg (http://www.finja.se/laga.12.produktlista), og det ser ud til, at det kunne fungere, kombineret med primer. Er der nogen, der har erfaring med det, eller tips til andre metoder? Min tanke var at pudse/spartle op i niveau med reglen til højre og derefter sætte renoveringsgips udenpå (almindelig gipsplade er for tyk til kanten mod "dørkarmen").

Forsøgte at tage et billede, men det er ikke helt let at se, hvordan det ser ud, især når det er mørkt...
 
  • Væg med afskallet puds og synlige letbetonsektioner ved siden af en dørkarm, muligvis fra tidligere renoveringsarbejde.
Senest redigeret:
Hvorfor ikke tage den grove kam og trække på fix, som du direkte trykker fast gipspladen i?
 
MathiasS sagde:
Hvorfor ikke tage grov kammen og trække på fix som du direkte trykker fast gipspladen i?
Det kan nok fungere, men jeg skal nok udjævne underlaget lidt først, bliver meget tykt ellers.
 
Kør med gips- eller gypspuds, det er det enkleste og holder godt.
Fugt området først med en vandspray (blomsterkande) og læg lidt gips- eller gypspuds på, så du fylder ud. Når det er tørret, lægger du gips- eller gypspuds på bagsiden af renoveringsgipsen og trykker pladen fast. Dæk hele gipspladen med gips- eller gypspuds, og hvis underlaget er nogenlunde jævnt, er 4 mm kam tilstrækkeligt.
Ingen skruer behøves...
 
Det lyder smart, det skal jeg gøre. Tak.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.