Jeg er ved at tapetsere stuen om, og da jeg rev det gamle tapet ned, fulgte pudset med et sted, hvor de havde pudset i forbindelse med udskiftning af en vinduesparti mod altanen. Der mangler ret store stykker i letbetonen/blåbetonen bagved, så jeg overvejer, hvordan jeg skal bygge det op igen. Jeg har kigget på Finja Laga Vägg (http://www.finja.se/laga.12.produktlista), og det ser ud til, at det kunne fungere, kombineret med primer. Er der nogen, der har erfaring med det, eller tips til andre metoder? Min tanke var at pudse/spartle op i niveau med reglen til højre og derefter sætte renoveringsgips udenpå (almindelig gipsplade er for tyk til kanten mod "dørkarmen").
Forsøgte at tage et billede, men det er ikke helt let at se, hvordan det ser ud, især når det er mørkt...
Forsøgte at tage et billede, men det er ikke helt let at se, hvordan det ser ud, især når det er mørkt...
Senest redigeret:
Kør med gips- eller gypspuds, det er det enkleste og holder godt.
Fugt området først med en vandspray (blomsterkande) og læg lidt gips- eller gypspuds på, så du fylder ud. Når det er tørret, lægger du gips- eller gypspuds på bagsiden af renoveringsgipsen og trykker pladen fast. Dæk hele gipspladen med gips- eller gypspuds, og hvis underlaget er nogenlunde jævnt, er 4 mm kam tilstrækkeligt.
Ingen skruer behøves...
Fugt området først med en vandspray (blomsterkande) og læg lidt gips- eller gypspuds på, så du fylder ud. Når det er tørret, lægger du gips- eller gypspuds på bagsiden af renoveringsgipsen og trykker pladen fast. Dæk hele gipspladen med gips- eller gypspuds, og hvis underlaget er nogenlunde jævnt, er 4 mm kam tilstrækkeligt.
Ingen skruer behøves...
Klik her for at svare
