Hej
Jeg har en gammel upudset skorsten, som skal indeholde en Jötulkasette, se billede.
Skorstenen er upudset og sikkert 50 år gammel. Jeg har hyret et firma til at installere kassetten, men inden de kommer, vil jeg gerne pudse og male skorstenen.
Er det noget, en handy mand kan klare selv, eller er det noget, man skal have hjælp til?
Fungerer Finjas Kalkcement C, som blandes med sand 1:4?
Skorstenen har også et hjørne. Hvordan får man det godt?
Taknemmelig for råd fra erfarne på området.
/Jan
Jeg har en gammel upudset skorsten, som skal indeholde en Jötulkasette, se billede.
Skorstenen er upudset og sikkert 50 år gammel. Jeg har hyret et firma til at installere kassetten, men inden de kommer, vil jeg gerne pudse og male skorstenen.
Er det noget, en handy mand kan klare selv, eller er det noget, man skal have hjælp til?
Fungerer Finjas Kalkcement C, som blandes med sand 1:4?
Skorstenen har også et hjørne. Hvordan får man det godt?
Taknemmelig for råd fra erfarne på området.
/Jan
Kig på Gypsum naturgips.
Det opfører sig mere som husfix eller spartelmasse end puds, så jeg kan forestille mig, at det bliver hyldet af maleren og forkastet af murerenGustaf sagde:
Selv synes jeg, det er meget lettere at arbejde med puds på store flader, når man først kan teknikken, hvilket dog kræver lidt tålmodighed.
Ca. 2-3 gange dyrere, hvis du også regner med, at der bliver mindre spild.
Risikoen er, at husfix også afvises af skorstensfejeren, som skal godkende skorstenen. Tjek med ham, før du giver dig i kast med husfix i hvert fald.
Klik her for at svare