8,727 læst ·
17 svar
9k læst
17 svar
Pudse malet murstenspejs? (se på billedet)
DEN SER SOM SAGT IKKE SÅ KUL UD IDAG, mærkeligt måde at placere den. Vil og kan du åbne væggen til det tilstødende rum mod vest på billedet? Så føles det straks meget bedre, nu en trang gang med en lasbil parkeret på midten.
Kassetten ser også skod ud, som andre skriver her, så kan det selvfølgelig fikses.
Skal stenpladerne være på gulvet? Lovkrav? Jeg ville lægge sten på hele gulvet, eller træ på hele gulvet, det som er der i dag så ikke sjovt ud. Alternativt om det kan fræses med pladerne i samme niveau som trægulvet.
Spændende projekt! Synes du skal pudse det selv, det bliver sjovt. Lidt populært og flot at mure med sten, ved ikke hvad stenen kaldes, men ser ud som grå almindelig sten, men i fladere stykker, som man stabler lidt uregelmæssigt på hinanden.
Kassetten ser også skod ud, som andre skriver her, så kan det selvfølgelig fikses.
Skal stenpladerne være på gulvet? Lovkrav? Jeg ville lægge sten på hele gulvet, eller træ på hele gulvet, det som er der i dag så ikke sjovt ud. Alternativt om det kan fræses med pladerne i samme niveau som trægulvet.
Spændende projekt! Synes du skal pudse det selv, det bliver sjovt. Lidt populært og flot at mure med sten, ved ikke hvad stenen kaldes, men ser ud som grå almindelig sten, men i fladere stykker, som man stabler lidt uregelmæssigt på hinanden.
Vi vil virkelig gerne åbne væggen, derinde findes køkkenet, og da der er fantastisk udsigt over søen, ville det være rart at kunne se den fra køkkenet. Problemet er, at man så skal flytte afløb, komfur og emhætte, og det bliver ret dyrt, så i øjeblikket vil vi åbne et mindre hul og beholde rækken med vask og komfur, selvom køkkenet er dårligt planlagt og meget plads er svær at udnytte.
Hvad angår komfuret, har jeg fået rådet om først at grunde det med maxit tror jeg det var og derefter spartle det glat med gypsit, et gipsmørtel som skal være let at arbejde med, og derefter male det med almindelig loftmaling. Så bliver det i det mindste glat og hvidt. Så med åbningen og evt. udskiftning af kassetten må det vente lidt. Mange projekter i dette hus.
Hvad angår komfuret, har jeg fået rådet om først at grunde det med maxit tror jeg det var og derefter spartle det glat med gypsit, et gipsmørtel som skal være let at arbejde med, og derefter male det med almindelig loftmaling. Så bliver det i det mindste glat og hvidt. Så med åbningen og evt. udskiftning af kassetten må det vente lidt. Mange projekter i dette hus.
Klik her for at svare