Hej!

Jeg skal ordne en indervæg i kælderen lidt. Maling og lidt andet har sluppet. På gulvet er der en maling, der slipper ved fugt, måske stopper den til, og fugten trænger op i væggene i stedet, så det også slipper der? Min plan er at fjerne malingen på gulvet og pudse væggene. Hvordan skal jeg tænke omkring puds på væggen? Diffusionsåben puds har jeg læst om, hvad er det?

Afskallet maling og revnet puds på en indendørs væghjørne i en kælder, med synlig fugtskade på gulvet.
En källarvägg med sprickor och lossnande färg, vilket tyder på fuktproblem.

surris
Almindelig pudsemørtel

Bobler i malingen kan også være et tegn på, at der er anvendt en for tæt maling på væggene. I dit tilfælde ser det også ud til at være en lidt glattere struktur på en del af væggen tættest på gulvet. Sandsynligvis har nogen tidligere forbedret væggen der med ny puds eller spartelmasse og derefter maling. Måske er en almindelig tæt maling blevet anvendt.
Jeg ville have forsøgt at slibe malingen af fra væggene, inden jeg reparerede pudset, og derefter male med åben maling, f.eks. silikatmaling. Måske kan du nøjes med at slibe den nederste halvdel af væggene rene.

• Synes
J Sirkka
  • Laddar…
S Stuff sagde:
Bobblende maling kan jo også være et tegn på, at der er anvendt en for tæt maling på væggene. I dit tilfælde ser det jo også ud til at være en lidt glattere struktur på en del af væggen nærmest gulvet. Sandsynligvis har nogen forbedret væggen der tidligere med ny puds eller spartel og derefter maling. Måske er der anvendt en almindelig tæt maling.
Jeg ville have forsøgt at slibe malingen væk fra væggene, inden jeg fikser pussen og derefter malet med åben maling, f.eks. silikatmaling. Måske kan du nøjes med kun at slibe den nederste halvdel af væggene
Jo, det er kun længst nede, der er glat... som om nogen har forsøgt at pudse og anvendt forkert maling. Jeg tænker nok at satse på den nedre del alene og diffusionsåben maling. Hvilken puds fungerer?

J J Sirkka sagde:
Jo, det er kun længst nede, at det er glat... som om nogen har forsøgt at pudse og påføre forkert farve. Jeg overvejer nok at satse på den nederste del alene og diffusionsåben maling. Hvilken puds fungerer?
Almindeligt Puds C fra byggmax har jeg på mine kældervægge, og det har i hvert fald siddet fast i 7-8 år. Jeg sørgede for at væde den eksisterende puds ordentligt, inden det nye påføres, så det får godt fæste. Derefter vandede jeg pudsen efter nogle dage for at undgå, at det tørrer for hurtigt og revner.

• Synes
J Sirkka
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.