Vi er i gang med at frilægge en muret pejs i vores fritidshus. Vi har tænkt os at spartle eller pudse muren, så den bliver glat. I dag er der en form for mursten, der er malet, og når vi har frilagt murstocken, er den ujævn nogle steder. Jeg er taknemmelig for forslag til, hvordan man selv kan spartle pejsen uden at skulle bruge mur- eller pudsbrud. Kan man bruge almindelig sandsparkel? Eller findes der en anden type spartel, som er let at bruge, f.eks. gipsputs?