Har lige fået lov til at lave en udbygning af huset. Havde tænkt at byggeriet skulle foregå over vinteren, og så til sommer ville jeg pudse det med kalkpuds for at harmonisere med resten af huset på en fornuftig måde.
Den store fordel ved Træullit er, at pladerne i praksis fungerer som eget facademateriale og tåler vejr og vind indtil det bliver tid til at pudse.
Men nu er Træullit blevet opkøbt, og vægpladerne synes at være væk.
Er der et alternativ, man kan bruge som pudsbærer, der i praksis fungerer på samme måde som eget facademateriale? Cembrit må man tilsyneladende ikke bruge som pudsbærer?
Nogen der har idéer?
Den store fordel ved Træullit er, at pladerne i praksis fungerer som eget facademateriale og tåler vejr og vind indtil det bliver tid til at pudse.
Men nu er Træullit blevet opkøbt, og vægpladerne synes at være væk.
Er der et alternativ, man kan bruge som pudsbærer, der i praksis fungerer på samme måde som eget facademateriale? Cembrit må man tilsyneladende ikke bruge som pudsbærer?
Nogen der har idéer?
Desværre har jeg ikke noget godt forslag, men jeg tror, jeg har læst i en avis, at produktionen skulle fortsætte som før. Du kan måske ringe til fabrikken i Ydre: 0381-601 14 og spørge, hvor man kan købe plader.
Edit: Jeg fandt denne tekst på Corren.se (lokalblaska)
Edit: Jeg fandt denne tekst på Corren.se (lokalblaska)
Senest redigeret:
Tror du ikke, at det snart dukker op under et andet navn bare?P pwb sagde:Jeg har lige fået tilladelse til at lave en udbygning af huset. Jeg havde tænkt, at byggeriet skulle foregå om vinteren, og så til sommer ville jeg pudse det med kalkpuds for at få det til at passe sammen med resten af huset på en passende måde.
Den store fordel ved Träullit er, at pladerne praktisk talt fungerer som eget facademateriale og kan klare vejr og vind, indtil det er tid til at pudse.
Men nu er Träullit blevet opkøbt, og vægpladerne synes at være væk.
Findes der et alternativ, man kan bruge som pudsbærer, der i praksis fungerer på samme måde som eget facademateriale? Cembrit må man tilsyneladende ikke bruge som pudsbærer?
Er der nogen, der har idéer?
Ring dem og tjek situationen. Havde kontakt med dem angående plader af ældre dimensioner, og de havde ingen problemer med at tale direkte med slutkunder.
Har selv lidt blandede følelser omkring træuldfiber som pudsbærer, så det endte med, at jeg valgte mere traditionelt med vindtæt papir og rørmåtter. Men da handler det ikke om nybyggeri, men reparationer af gamle vægge.
Har selv lidt blandede følelser omkring træuldfiber som pudsbærer, så det endte med, at jeg valgte mere traditionelt med vindtæt papir og rørmåtter. Men da handler det ikke om nybyggeri, men reparationer af gamle vægge.
Nysgerrig på, hvordan du gjorde, da vi også laver en tilbygning, som vi vil pudse med kalkmørtel.P pwb sagde:Har lige fået lov til at lave en udbygning af huset. Havde tænkt, at byggeriet skulle foregå i løbet af vinteren og derefter til sommer ville jeg pudse det med kalkpuds for at få det til at passe sammen med resten af huset på fornuftig vis.
Den store fordel ved Träullit er, at pladerne reelt fungerer som eget facadebeklædning og kan klare vejr og vind, indtil det bliver tid til at pudse.
Men nu er Träullit blevet opkøbt, og vægpladerne synes at være væk.
Findes der et alternativ, man kan bruge som pudsbærer, som reelt fungerer på samme måde som eget facademateriale? Cembrit må man tilsyneladende ikke bruge som pudsbærer?
Nogen, der har ideer?
Klik her for at svare