Hej!

Jeg har tænkt mig at bygge om dette gamle skur til et lille hjemmestudie. Jeg har aldrig gjort sådan noget før, så jeg tænker at stille 1000 spørgsmål i dette forum :D Det første jeg undrer mig over, er hvad jeg skal gøre med pudset. Det er ekstremt porøst. Jeg kan nærmest skrabe cirka to cm ind i væggen med fingeren. Jeg antager, at man skal banke det hele af. Eller? Så undrer jeg mig over et hul i gulvet (på billedet). Hvordan fylder man det bedst muligt? Hvis nogen får nogle idéer ved at kigge på billederne eller har tips, så del dem endelig. Som sagt, jeg har ikke meget erfaring med sådan noget, men jeg er rimelig handy.

Tak ;)

• Gammelt forråd med skadet væg, metalstol og hylder med malerbøtter; hul i gulvet ses delvist.
  • Et hul i betongulv i et gammelt skur under renovering. Gulvet er slidt, og der er pap og affald ved siden af hullet.
  • Gammelt pudset væg med afskallet maling og revner i et forråd, der skal renoveres til en hjemmestudie.
Hmm.. Ingen som har nogle kreative løsninger? :)

Ruskigt meget arbejde du har foran dig, pudset skal fjernes, hvis det er løst. Er det en ydervæg, hvor pudset er løst, så er der sikkert fugtproblemer. Selv ville jeg sætte en ny væg op i stedet for at banke puds.

Gulvet spartler du med en gulvspartelmasse, som du blander selv. Den nærmeste farvehandel har, hvad du behøver.

Det har vel været fugtproblemer tidligere, men da huset er drænet for nogle år siden, er det nok ikke et problem længere. Må jeg ikke fjerne pudset og sætte nyt på, inden jeg opsætter en ny væg? Jeg tænkte at bruge blå platon mellem ydervæggen og den nye væg.

Kan man også jævne gulvet med gulvspartel?

Senest redigeret:
det hvide på væggen er gipsmørtel og det bør man ikke have under jorden mod ydervæggen.
Jeg ville leje en betonsliber og fjerne al puds, det koster ca. 450 kr pr. døgn.
Med den kan du også fjerne malingen på gulvet.

Derefter kan du vælge at sætte pudsnet for at pudse med almindelig puds/mørtel C eller lave et skelet med luftspalte.
Hvor vigtigt er det med akustikken? det burde blive bedre, hvis man laver et skelet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.