Tænkte give mig i kast med at forsøge at pudse op denne vindueskarm, men føler mig ret usikker på hvilke metoder der er passende.

Vindue med en rå murværksfals, grøn skum tætning og værktøjer på vindueskarmen. Snedækket have i baggrunden. Et vindue med hvid karm og en vinduesniche i hvidt puds, set indefra. Udenfor ses sneklædt landskab og en træmur.

Behøver at lægge på ca. 15mm ud til færdig overflade for at matche øvrige vinduer, lokalt 30-35mm.

Letbeton som I ser. Har ingen erfaring med at pudse på det, men forestiller mig det er ret svært at arbejde med da det er så stærkt sugende? Måske fungerer det med net eller primer?

Overvejer ellers at bygge en form og hælde mørtel i oppefra, men det er måske at komplicere noget enkelt?

Hvordan ville I have gjort?

Skal du absolut pudse? Den hurtigste løsning burde ellers være at lime gips op med f.eks. gipsmørtel i smygen, hvor du kan bruge gipsmørtlen både som lim til pladerne og til at fylde hulrummene.

M myrstack sagde:
Skal du absolut pudse? Den hurtigste løsning ville ellers være at lime gips op med f.eks. gipsmørtel i falsen, hvor du kan bruge gipsmørtelen både som lim til pladerne og til at fylde hullerne op
Nej nej, jeg er helt åben for forslag her. Organiske materialer virker også.

Havde faktisk ingen idé om, at det var muligt at lime med. Så jeg fylder op bagved, så det bliver jævnt først altså?

J JDA sagde:
Nej, jeg er helt åben for forslag her. Organiske materialer fungerer også.

Havde faktisk ingen anelse om at det gik at lime med. Så fylder jeg op bagved så det bliver jævnt først altså?
arbejdsordenen bliver i princippet at forberede gipsbånd, blande gipsmørtel, klikke den ud til nogenlunde den mængde, der behøves, og derefter trykke gipsbåndene på plads. Har du lidt for meget gipsmørtel bagved kan man ofte få fuld vedhæftning og trykke overskuddet ud, hvis man er lidt forsigtig. Gipsmørtlen er så klistret, så selv den øvre del kan trykkes fast i mørtlen uden yderligere fastgørelse.

• Synes
JDA
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.