Hej

Har 2 nye kældervinduer, men de er lidt mindre end de tidligere åbninger. Er i gang med at pudse indvendigt nu. Findes der nogen fornuftig løsning for at kunne pudse ind over vinduet? Jeg vil helst ikke have nogen gipskasse, der ikke hænger sammen med resten.

Ydersiden er allerede færdigpudset (desværre). Sidder nogen pudsplade type eps og pudsnet.

• Et mindre kældervindue med pudsede vægge omkring, delvist åbent til loftets isolering med synlige trælister.
Skru fast en passende gipsplade og puds på den, blød fug mod smygen?

• Synes
Immobil
  • Laddar…
MathiasS MathiasS sagde:
Skruv passende gipsplade på og puds på den, blød fugning mod smygen?
Og hvis man vil ud til samme niveau som resten af væggen og binde pudsfladerne sammen? Bare regl ud?

Jeg antager det. Men, der kommer sandsynligvis meget mere lys ind, hvis du lader det være som det er?

MathiasS MathiasS sagde:
Jeg antager det. Men, det bliver antageligt meget mere lys ind, hvis du lader det være som det er?
Jo lidt måske, men tror at de bliver pænere at få lidt mere som "almindelige" false.

Testede med gipskasse men ser jo ikke klogt ud‍:(

• En gipsboksinstallation over et vindue, med isolering synlig i loftet. En vaterpas ligger på vindueskarmen.
æsch, hvis du så puster lidt på det der, så kommer det vel ikke til at se mærkeligt ud? Dog ved jeg ikke, hvordan man får lavet samlingen i pudsen, så det ikke revner, der burde vel være lidt net der egentlig, men væggen er jo allerede pudset.

MathiasS MathiasS sagde:
æh, hvis du så pudser det der, så vil det vel ikke se mærkeligt ud? Dog ved jeg ikke, hvordan man laver samlingen i pudset, så det ikke revner, der burde vel være lidt net der egentlig, men væggen er jo allerede pudset.
Tænkte om man skulle haft gipskassen lige op og ned. Det blev ikke pænt.
Ja, hvis man kan pudse det sammen, så kan det nok blive OK, men som du siger med netop samlingen. Mistænker, at man skal banke lidt puds ned og få med pudsnet derover hvis det er sådan. Men det føles stadig som lidt sprække venligt?!

C
Det bliver vel overhovedet "sprickvänligt", hvis du bare lægger nogen millimeter puds direkte på træsmygen?
Eller hvordan har du gjort der?
Hvad er planen? Vil du have smygen i træ? Og burde den ikke i så fald følge vinduet rundt om?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.