Hej!
Har sat nye träullit plader op som skal pudses ca 10mm i kælderen.
Overvejer at undlade at sætte net. Er der nogen, der har pudset på träullit uden net?
Når jeg har pudset leca har jeg aldrig brugt net, og det sidder rigtig godt, synes det burde hæfte godt på träulliten også! Hvad tror I? Nogen med erfaring?
 
Har pudset med almindelig kalkpuds indendørs uden net, det har fungeret godt. Med hydraulisk kalkpuds derimod har det fungeret dårligere. Hårfine revner, der følger samlingerne mellem træulitispladerne.
Antager at cementpuds opfører sig mere som hydraulisk kalkpuds. Større chance for at undgå revner med net.
 
hscn hscn sagde:
Har pudset med almindelig kalkpuds indendørs uden net, det har fungeret godt. Med hydraulisk kalkpuds derimod har det fungeret dårligere. Hårfine revner der følger samlingerne mellem træulitskivorna.
Antager at cementpuds opfører sig mere som hydraulisk kalkpuds. Større chance for at undgå revner med net.
Ok tak for svar! Hvad havde du bag pladerne? Jeg har lecasten. Pladerne burde jo ikke bevæge sig da synes jeg.
 
Vi har et gammelt tømmerhus, det er sikkert sådan at Leca giver bedre forudsætninger, men jeg antager at Träulliten kan bevæge sig lidt også.
 
Hele kælderen i mit tidligere hus havde pudset træullit uden net, der var ingen revner, pudset i 1959, betonhulsten bagved.
 
C
hscn hscn sagde:
Hårafine revner, der følger samlingerne mellem træuldpladerne.
Samme sag her. Kalkpuds på plankestomme udvendigt og måske pudset engang i 50'erne. Revner langs pladesamlingerne.
Derimod i kælderen hvor det er betonhulsten og indvendigt er der ingen antydninger til revnedannelser.
 
C cpalm sagde:
Samme sag her. Kalkpuds på plankestomme udvendigt og måske pudset i 50'erne en gang. Revner langs pladesamlingerne.
Derimod i kælderen hvor det er betonhulsten og indvendigt er der ingen antydninger til revnedannelse.
Ok. Lyder som om man kunne våge at prøve uden net. Er jo lidt besværligt at få nettet til at ligge imod overalt. Vil gerne titte frem et sted. Så rart hvis man slipper.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.