Hej!
Jeg er ved at fixe en indervæg, hvor der har været en vandskade. Jeg har fjernet alt det rådne og erstattet det med nye reglar. Jeg vil lukke hullet i væggen med råspont (altså det man ser til højre på billedet). Men så er spørgsmålet, hvordan jeg skal gøre for at få det til at passe med resten af indervæggen på en pæn måde - altså det man ser til venstre. Det er pudset i dag.

Hvad synes I? Indtil videre er alternativerne at sætte en gipsplade op og så forsøge at pudse, så overgangen mellem puds og gips bliver pæn, eller så forsøger jeg at pudse det hele uden gips. Spørgsmålet er, hvad man i så fald bruger som armering? Som I ser, er dette et gammelt hus, hvor der er brugt rør og ståltråd, men jeg tænker, at der måske findes noget smartere nu om dage?

Gammel innervæg med råspont til højre og pudset overflade til venstre, viser reparation af vandskade og planlægning af ny puds eller gips.
 
Et stykke armeringsnet, der fastgøres med klammere i træet og derefter trækkes lidt ud, så der bliver et mellemrum, så puds kommer lidt ind bag net og fæstner godt. Men sandsynligvis vil der komme en revne mellem den nye og gamle puds, som ikke kan fjernes, og måske vender tilbage med jævne mellemrum. Bliver pudsen ujævn, så tager man en tur med spartelmasse.
 
  • Synes
johan8107
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.