Jeg ved, at det er blevet diskuteret puds på leca/tegl/flamingo tidligere, men jeg undrer mig over, om nogen ved, om puds på flamingo holder eller ej. Grunden er, at næsten alle træhustillverkare har puds på flamingo som standard. Skal man have puds på tegl eller leca, så stiger prisen på huset med 100.000:- til. Da vi skal bygge i et område i Skåne, hvor man skal have puds, er træfacade ikke en mulighed.
Findes der ulemper eller endda fordele med flamingoen?
Findes der i dag noget andet prismæssigt tilsvarende alternativ til flamingoen?

Meget taknemmelig for svar/Brelle

Flamingo er et blødt materiale.

Brug "Masterfacade", som er en mineralsk plade, der indeholder beton.
På den kan du pudse direkte, og det holder som beton.

Du kan se billederne af vores hus.
Alle kviste har Masterfacade, som vi skal pudse, så det ligner resten af huset, der egentlig er i beton.

Ring Optiroc og bed om at tale med teknisk hjælp, så får du høre deres sandhed... de har både firgolit/cellplast og mineraluld.

Ingen af svarene svarer på det oprindelige indlæg... Bygger man træhuse, så er det træ, puds på flamingo eller i bedste fald tegl, der tilbydes.

Findes der ulemper eller endda fordele ved flamingoen?
Findes der i dag et andet prismæssigt tilsvarende alternativ til flamingoen?

Igen - ring Optiroc. Du får svar der. Det dyrere, almindelige alternativ er mineraluldsplade som armeres med stålnet. Tjek min web - vi pudsede sådan, og det anbefalede Optiroc. Frigolit sælger de men mener ikke, det er lige så godt.

Fasting65 sagde:
Igen - ring Optiroc. Du får svar der. Det dyrere, almindelige alternativ er mineraluldsplade som forstærkes med stålnet. Tjek min web - vi pudsede sådan, og det anbefalede Optiroc. Flamingo sælger de, men mener ikke det er lige så godt.
Det jeg var ude efter, var erfaringer med de produkter som træhus-virksomhederne tilbyder som alternativ til deres træfacader. Det er måske Optiroc da, hvad ved jeg, må vel ringe dem hvis ingen her har egne erfaringer?

Det findes en glasfiberarmeret specialpuds til frigolit, desværre ved jeg ikke, hvad den hedder.

Merlin //

Selv puds på mineraluldsplade indeholder glasfiber i selve mørtlen. Desuden har man som sagt galvaniseret stålnet til armering.

Når man pudser på flamingo, bruger man et glasfibernet som armering.

En firma som hedder STO har tingene.... fiberpuds kaldes det vist. Men taler du med Optiroc og nævner det, så griner de af dig !!

Kan det have noget at gøre med, at de er konkurrenter?

bOlzon sagde:
Ingen af svarene besvarer det oprindelige indlæg.... Bygger man træhus, så er det træ, puds på frigolit eller i bedste fald tegl, der tilbydes.

Findes der ulemper eller endda fordele ved frigoliten?  
Findes der i dag noget andet prismæssigt tilsvarende alternativ til frigoliten?
Det findes! Som jeg sagde i mit indlæg. Disse plader importeres af KARL LJUNGBERG & CO AB. Man kan købe dem f.eks. hos Fredells og andre byggemarkeder.
Vi bestilte dem gennem vores husleverandør. Det koster ca. 215 kr/kvm.
Vores kviste er af træ, og vi bad om Masterfacade som beklædning for at kunne pudse direkte på det eller male med noget, der kaldes "kunstnerpuds", som ligner puds.

Det var ikke noget problem at få det.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.