Hej!
Rev noget gammelt masonit af i børneværelset i huset fra 30'erne. Tanken var at genskabe den pudsede overflade, da jeg alligevel totalrenoverer rummet (vi startede forsigtigt med altanrenovering lige over dette rum, men det hele er vokset, så vi har støbt nyt loft på rummet, dvs. gulv til altanen. Dermed er der en del genopretningsarbejde).

Nu dukkede der en fritliggende stålbjælke op i facaden, da jeg fjernede en masonitplade over et vindue. Man må have erstattet den pudsede væg med masonit og isolering for nogle år siden.

Bliver lidt i tvivl om det er en klog idé at pudse over denne rustende stålbjælke. Rusten kan måske få pudset til at revne igen. Måske sikrere med en form for plademateriale, bedst i så fald med noget fugttåligt, mistænker jeg.

Er der nogen, der kan give råd omkring dette?
Er det uklogt at pudse over en rustende stålbjælke? Hvordan gøres det i så fald? Net? Andet?

mvh

• Billede af et rum i renovering med fritlagt stålbjælke over et vindue og bølgeformet metalplade i loftet.
M Magnus21 sagde:
Hej!
Rev bort lite gammal masonit i barnens rum i huset från 30-talet. Tanken var att återställa den pudsede overflade eftersom jag alligevel totalrenoverer rummet (vi begyndte forsigtigt med altanrenovering lige ovenover dette rum men det hele har udvidet sig så meget, at vi har støbt nyt tag på rummet, dvs gulv til altanen. Dermed er der en del genoprettelsesarbejde).

Nu dukkede der op en fri stålbjælke i facaden, da jeg fjernede en masonitplade over et vindue. Man må have erstattet den pudsede væg med masonit og isolering for et antal år siden.

Bliver lidt i tvivl om det er en klog idé at pudse over denne rustende stålbjælke. Rusten kan måske få pudset til at revne igen. Måske ville det være sikrere med en form for plademateriale, bedst i så fald med noget fugttålende mistænker jeg.

Er der nogen der kan give råd omkring dette?
Er det uklokt at pudse over en rustende stålbjælke? Hvordan gøres det i så fald? Net? Andet?

mvh
Hvis du er ude efter pudset overflade, så kan du lime en pudsbærende plade og trække et lag tyndpuds på.
Risikoen ved bare at pudse over bjælken er, at det kan revne med tiden.
/N

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.