Hej!

Vi skal gøre ved vores facade. Gammelt hus med gammel puds, der løsner på visse steder. Bygherren vi har hyret, har givet os to forslag, med net eller uden net. Med net steg prisen 90.000. Han sagde, at det er materialeomkostningerne, der gør det så meget dyrere. Lyder det rimeligt? Samt er der ingen mellemting. At man kan nøjes med at net eller armere på svage punkter. Under pudsen er der tegl. Taknemmelig for svar.

Med venlig hilsen,
Patrik
 
Hvornår er huset bygget? Er det helstensvægge eller bare facade-tegl?
 
Tak for svaret. Huset er bygget i 1934 og det er facadetegl, tror jeg.
 
Hvis huset er bygget i 1934 i Skåne, bør det have helstensmure. Mål vægtykkelsen ved et vindue. Helstensmure (jeg bruger udtrykket lidt lemfældigt, de kan være tykkere end helsten og de kan være skalmure med luftspalte) er altid muret med hårdt mursten. Sådanne murstensvægge tåler en relativt cementrig puds, som næppe behøver at blive armeret. Pudsarbejde er snedigt og kræver virkelig kompetence. Jeg ville tjekke med en anden virksomhed også.
 
Tak så meget for svaret! Dejligt når der er nogen som kan. Jeg vil tjekke med nogle andre virksomheder også.

/Patrik
 
P Pali81 sagde:
Hej!

Vi skal gøre ved vores facade. Gammelt hus med gammel puds, der løsner sig nogle steder. Byggemanden vi har hyret har givet os to forslag, med net eller uden net. Med net steg prisen 90.000. Han sagde, at det er materialekostnaden, der gør det så meget dyrere. Lyder det rimeligt? Samt findes der ikke en mellemting. At man kan nette eller armer på svage punkter. Under pudsen er der tegl. Taknemmelig for svar.

Med venlig hilsen,
Patrik
Hvad er det for noget puds på huset i øjeblikket? Sprøjtepudset kalk? Har du nogen billeder af tilstanden?

Fik vores hus fra 20'erne i Skåne pudset i slutningen af sidste sommer, så kan nok komme med nogle tips i bedste fald.
 
Hej!
Jeg ved faktisk ikke, hvad det er for en puds. Det er boblende, men ikke så porøst som kalk. Jeg går ud og tager et foto i morgen, når det er lyst. Tak for al hjælp.

/Patrik
 
Hej Patrik.

Kunne du muligvis dele med mig, hvordan I løste det til sidst? Har et hus med lignende forudsætninger. :)
 
Hej!
Vi tog ind en firma som satte net og pudsede. Tror det kostede ca. 100.000 kr.

mvh
Patrik
 
  • Synes
Fixerskan
  • Laddar…
P Pali81 sagde:
Hej!
Vi tog ind et firma som nettede og pudsede. Tror det gik på ca 100.000 kr.

mvh
Patrik
Tak så meget! Hvis I var tilfredse må du meget gerne tippe mig om firmaet i en PM. :D
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.