N
Grunda med b brug, behøves intet andet brug.
Egentlig burde du bruge c brug i stedet, til stokning o puds.

Til at begynde med ville jeg ikke pudse mod karmen, men bruge noget støddæmpende mod karmen. F.eks. gulvfoam eller lignende, så du får nogle mm spring, der kan flekse.
Dernæst er det næste spørgsmål, hvor tykt du vil have brug for at pudse.

Når det kommer til mod gulvet, ser det fugtigt ud, hvilket kunne motivere at gå op i styrke på mørtelen.

Når det så gælder selve pudsningen på væggen, ville jeg nok have savet til den rigtige tykkelse på afretningslisten og kørt i gang.

Senest redigeret:
  • Synes
Tummenmitthand
  • Laddar…
A Alexn72 sagde:
Til at begynde med ville jeg ikke pudse mod karmen, men have noget stødabsorberende mod karmen. For eksempel gulvfoam eller lignende, så du får nogle mm sprække, der flexer.
Derefter er det næste spørgsmål, hvor tykt du vil skulle pudse.

Når det gælder ned mod gulvet, ser det fugtigt ud, hvilket kunne motivere at gå op i styrke på brugen.

Når det så gælder selve pudsningen på væggen, så ville jeg nok have skåret til den rette tykkelse på afretningslisten og startet.
Håndværkeren, der lagde gipsputsen, fjernede det ikke fra væggen, som er en indervæg.
Men lagde yderligere B-puds fin.

Skal man reklamere eller afvente for at se, om det revner?

A Alexn72 sagde:
Til at begynde med ville jeg ikke pudse mod karmen, men have noget stødabsorberende mod karmen. F.eks. gulvfoam eller lignende, så du får nogle mm sprække, der kan flekse.
Så er næste spørgsmål, hvor tykt du har brug for at pudse.

Når det gælder ned mod gulvet, så ser det fugtigt ud, hvilket ville motivere at gå op i styrke på mørtlen.

Når det så gælder selve pudsningen på væggen, så ville jeg nok have skåret til den rette tykkelse på afretningslisten og være gået i gang.

• Vægbillede i et kælderrum under renovation med ujævn jordbund. Væggen er pudset, og der ses en ledning i hjørnet under loftet.
T Tummenmitthand sagde:
Hantverkeren, som lagde gipsplade, fjernede det ikke fra den væg, der er en indvendig væg.
Uden at lægge yderligere B-puds fin.

Skal man reklamere eller afvente og se, om det revner?
Jeg kan desværre ikke udtale mig om, hvordan gips og puds fungerer på denne måde.
Men jeg ville ikke have den rækkefølge på dem.

• Synes
Tummenmitthand
  • Laddar…
S
A Alexn72 sagde:
Jeg kan desværre ikke udtale mig om hvordan gips og puds fungerer på denne måde.
Men jeg ville ikke ønske at have den rækkefølge på dem.
Haha, sig at det er udført forkert og betal ikke.
Du kan skylle vand på og se hvad der sker.

S sinuslinus sagde:
Haha, sig at det er forkert udført og betal ikke.
Du kan skylle vand på og se hvad der sker.
Skylle vand på en væg indendørs er vel alligevel lidt mere end hvad en væg forventes at tåle😉

S
A Alexn72 sagde:
Skylle vand på en indendørs væg er vel alligevel lidt mere end hvad en væg forventes at kunne tåle😉
Væggen bliver jo fugtig nedefra.
Er den mest fugtige periode nu, så det burde i og for sig vise sig om sommeren.

• Synes
Peter Lindqvist1 og 1 anden
  • Laddar…
A Alexn72 sagde:
Jeg kan desværre ikke udtale mig om, hvordan gips og puds fungerer på denne måde.
Men jeg ville ikke ønske at have den rækkefølge på dem.
Tak for din input, overalt har jeg læst/sagt, at det stærkeste skal være nederst og det svageste øverst. Nu bliver det som du skriver noget, man ikke ønsker.
Får se i morgen, om de kan gøre det bedre, når betongulvet er lagt. Ellers bliver hele renoveringen udsat 😁🙈😇

S
Sådan skriver Weber: Weber logo og beskrivende tekst om Weber gipsbaseret pudssystem til vægge.

• Synes
Tummenmitthand
  • Laddar…
S sinuslinus sagde:
Så här skriver Weber:[billede]
Tak, nu har man mere at tilføje.
Så I billedet når man zoomer ujævnheden, hvor gipsen lyste igennem?

• Ojämn gipsskiva synlig på vägg i pågående renoveringsprojekt med synliga kablar och grovt golv.
T Tummenmitthand sagde:
Tak for din input, overalt har jeg læst/sagt, at den stærkeste skal være nederst, og den svageste øverst. Nu bliver det som du skriver noget man ikke ønsker.
Får se i morgen om de kan gøre det bedre, når betonggulvet er lagt. Ellers bliver hele renoveringen udsat 😁🙈😇
Med så begrænset plads på en gammel væg er spørgsmålet, om den har sat sig færdig, eller om man kan forvente, at den vil bevæge sig.
Ganske vist skal du støbe, og det kan jo påvirke væggen...

Var der revner, inden du begyndte at fixe?

Dit sidste billede er lidt svært at tolke i forhold til, hvad man ser.

Senest redigeret:
  • Synes
Tummenmitthand
  • Laddar…
A Alexn72 sagde:
Med så begrænset plads på gammel væg er spørgsmålet, om den har sat sig færdigt, eller om man kan forvente, at den vil bevæge sig. I og for sig skal du støbe, og det kan jo bevæge væggen...

Var der revner, før du begyndte at ordne?

Dit sidste billede er lidt svært at tolke, hvad man ser.
Rummet som håndværkeren har arbejdet på, var der ingen revner. Det var typisk slamsprøjtes med hvidt + tapet. Ydervæggen er betonhulsten, mellemvæggene er bygget med gråsuggor.

Og indervæggene er wallategel, og det er væggene med wallategel, som han har påført gips. Før havde jeg påført grunding A + net. Gik all in 😁🙈

Hvis man maler med silikat maling og opdager, at det ikke bliver, som han sagde, at det ikke vil kunne ses med maling. Kan man gøre noget ved ujævnheden?

Du som har haft med det at gøre, kan en rigtig murer Jævne væggen uden at miste for meget puds? Da jeg tænker, at de kan lave det om, efter vi har lagt betongulvet.

forskellige farver på pudsen kan let skjules, men ikke ujævnheder. Ang tappa puts... læg noget på gulvet så er det slet ikke et problem

• Elsker
Tummenmitthand
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.