11,417 læst ·
73 svar
11k læst
73 svar
Puds med afretningsbane
Til at begynde med ville jeg ikke pudse mod karmen, men bruge noget støddæmpende mod karmen. F.eks. gulvfoam eller lignende, så du får nogle mm spring, der kan flekse.
Dernæst er det næste spørgsmål, hvor tykt du vil have brug for at pudse.
Når det kommer til mod gulvet, ser det fugtigt ud, hvilket kunne motivere at gå op i styrke på mørtelen.
Når det så gælder selve pudsningen på væggen, ville jeg nok have savet til den rigtige tykkelse på afretningslisten og kørt i gang.
Dernæst er det næste spørgsmål, hvor tykt du vil have brug for at pudse.
Når det kommer til mod gulvet, ser det fugtigt ud, hvilket kunne motivere at gå op i styrke på mørtelen.
Når det så gælder selve pudsningen på væggen, ville jeg nok have savet til den rigtige tykkelse på afretningslisten og kørt i gang.
Senest redigeret:
Håndværkeren, der lagde gipsputsen, fjernede det ikke fra væggen, som er en indervæg.A Alexn72 sagde:Til at begynde med ville jeg ikke pudse mod karmen, men have noget stødabsorberende mod karmen. For eksempel gulvfoam eller lignende, så du får nogle mm sprække, der flexer.
Derefter er det næste spørgsmål, hvor tykt du vil skulle pudse.
Når det gælder ned mod gulvet, ser det fugtigt ud, hvilket kunne motivere at gå op i styrke på brugen.
Når det så gælder selve pudsningen på væggen, så ville jeg nok have skåret til den rette tykkelse på afretningslisten og startet.
Men lagde yderligere B-puds fin.
Skal man reklamere eller afvente for at se, om det revner?
A Alexn72 sagde:Til at begynde med ville jeg ikke pudse mod karmen, men have noget stødabsorberende mod karmen. F.eks. gulvfoam eller lignende, så du får nogle mm sprække, der kan flekse.
Så er næste spørgsmål, hvor tykt du har brug for at pudse.
Når det gælder ned mod gulvet, så ser det fugtigt ud, hvilket ville motivere at gå op i styrke på mørtlen.
Når det så gælder selve pudsningen på væggen, så ville jeg nok have skåret til den rette tykkelse på afretningslisten og være gået i gang.
Jeg kan desværre ikke udtale mig om, hvordan gips og puds fungerer på denne måde.T Tummenmitthand sagde:
Men jeg ville ikke have den rækkefølge på dem.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 723 indlæg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5,723 indlæg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 723 indlæg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5,723 indlæg
Tak for din input, overalt har jeg læst/sagt, at det stærkeste skal være nederst og det svageste øverst. Nu bliver det som du skriver noget, man ikke ønsker.A Alexn72 sagde:
Får se i morgen, om de kan gøre det bedre, når betongulvet er lagt. Ellers bliver hele renoveringen udsat 😁🙈😇
Med så begrænset plads på en gammel væg er spørgsmålet, om den har sat sig færdig, eller om man kan forvente, at den vil bevæge sig.T Tummenmitthand sagde:
Ganske vist skal du støbe, og det kan jo påvirke væggen...
Var der revner, inden du begyndte at fixe?
Dit sidste billede er lidt svært at tolke i forhold til, hvad man ser.
Senest redigeret:
Rummet som håndværkeren har arbejdet på, var der ingen revner. Det var typisk slamsprøjtes med hvidt + tapet. Ydervæggen er betonhulsten, mellemvæggene er bygget med gråsuggor.A Alexn72 sagde:
Og indervæggene er wallategel, og det er væggene med wallategel, som han har påført gips. Før havde jeg påført grunding A + net. Gik all in 😁🙈
Hvis man maler med silikat maling og opdager, at det ikke bliver, som han sagde, at det ikke vil kunne ses med maling. Kan man gøre noget ved ujævnheden?
Du som har haft med det at gøre, kan en rigtig murer Jævne væggen uden at miste for meget puds? Da jeg tænker, at de kan lave det om, efter vi har lagt betongulvet.
Klik her for at svare