11,419 læst ·
73 svar
11k læst
73 svar
Puds med afretningsbane
Medlem
· Sverige
· 5 652 indlæg
Meget godt videoklip, fik en god fornemmelse for materialet og processen! Er netop i gang med at pudse en grundmur til et drivhus, så det bliver en enkel variant som vises så godt her, ingen ribber og ting, bare køre på og glitte efter et stykke tid.mexitegel sagde:
Det eneste er jo dette, om man virkelig har brug for rødgrund først for at det skal binde ordentligt på leca-blokker, har set dette nævnes mange steder. Næsten umuligt at få fat i min lille by, men måske unødvendigt, nordmanden brugte det slet ikke, men kørte bare på med pudsemørtel i en fin plastisk konsistens. Måske vande lidt inden? Eller svabre på lidt tyndt blandet cementmørtel først med kalkkvast? Unødvendigt, ingen anelse.
God og interessant tråd for alle amatørmurer.
Rører du pudset, når det er begyndt at størkne, bliver det mørkereT Tummenmitthand sagde:
Lidt derfor man skal forsøge at køre hele væggen i ét strøg.
Skal du male det senere, så spiller det mindre rolle
H Harald Blåtumme sagde:Meget godt videoklip, fik en god fornemmelse for materialet og processen! Er netop i gang med at pudse en sokkel til et drivhus, så det bliver en enkel variant, som vises så godt her, ingen ribber og ting, bare køre på og filte efter et stykke tid.
Det eneste er jo det her om man virkelig har brug for rødgrund først for at det skal hæfte ordentligt på Leca-blok, har set dette nævnt mange steder. Næsten umuligt at få fat på i min lille by, men måske unødvendigt, nordmanden brugte det slet ikke, bare gik i gang med pudsemørtel i en fin plastisk konsistens. Måske vande lidt først?
God og interessant tråd for alle amatørmurer.
Tak for din hjælp.A Alexn72 sagde:
Har hyret et firma til at køre et andet rum,
Men det ser rigtig dårligt ud, de bruger en spartel og B-puds fin. Havde indvendinger mod, at man kunne se sparteltrækkene, så tog de og købte gips puds i stedet og smurte på to vægge, og det ser lige så dårligt ud, man kan se, hvordan de har trukket og sluttet værktøjet.
Nu når de sandsynligvis har ødelagt 2 vægge, for det går jo ikke at trække B-puds over gipsen.
Hvordan kan man få det glat/rustikt glat?
Hvordan kan man få det pænt løsgips?
Noget lignende som den pudsede væg på billedet?
Vil ikke have spejlblank/glat væg.
Ok, herligt så man har slidt med at slibe & grunde så gipsputzen kommer til at løsne sig?S sinuslinus sagde:
Jeg som troede, det skulle gå hurtigere og give et bedre resultat
Lyder som om de slet ikke ved, hvad de gør.
Det er muligt at få op brugen med en spartel... På samme måde som det er muligt at grave sig ud af fængsel med en ske...
Det går, men det er ikke rigtigt.
Er der fugt fra jorden eller er det tørt på gulvet?
Det er muligt at få op brugen med en spartel... På samme måde som det er muligt at grave sig ud af fængsel med en ske...
Det går, men det er ikke rigtigt.
Er der fugt fra jorden eller er det tørt på gulvet?
Missede dit spørgsmål, det er puds, der er faldet ned, som ligger tilbage.A Alexn72 sagde:
Ellers er det ler/pakket sand fra fundamentet.
Når væggene er færdige, er tanken at lægge epsbeton.
Ler lyder som der kan komme fugt.T Tummenmitthand sagde:
Men der må jeg overlade til en anden at udtale sig om hvordan det fungerer med gips.
N
neo11
Husejer
· Stockholm/Bromma
· 2 358 indlæg
neo11
Husejer
- Stockholm/Bromma
- 2,358 indlæg
Rødgrund har du ikke brug for på leca. Påfør det puds, du har tænkt at bruge, jeg gætter på C puds 3mm.H Harald Blåtumme sagde:Meget godt videoklip, fik en god fornemmelse for materialet og processen! Er netop i gang med at pudse en sokkel op til et drivhus, så det bliver en enkel variant, som vises så godt her, ingen ribber og ting, blot køre på og filte efter et stykke tid.
Det eneste er om man virkelig har brug for rødgrund først, for at det skal hæfte ordentligt på leca-blok, har set dette nævnt mange steder. Næsten umuligt at få fat på i min lille by, men måske unødvendigt, nordmanden kørte ikke med det overhovedet, men fyldte blot på med puds i en fin plastisk konsistens. Måske vande lidt inden? Eller plastere på med lidt løsblandet cementpuds først med kalkkvist? Unødvendigt, ingen anelse.
God og interessant tråd for alle amatørmurere.
Men man skal gøre det mindst 2 gange, så fugerne ikke lyser igennem.
Mod jord og 25 cm op anbefales B puds.
Medlem
· Sverige
· 5 652 indlæg
Perfekt, brug B-mørtel da, omtrent som i nordmandens film. Dette er en lav grundmur mod jord. Måske kan man vande lidt inden påføring. Men som sagt er konsistensen ret afgørende, synes ofte at det, som står på posen er for sparsomt med vand, det kræver nogle deciliter mere, før det bliver rigtig plastisk. Det nordmanden viser, kan måske opfattes som en smule stødende af nogle (?) men det er der, man vil ende, hvis det skal blive fornuftigt at påføre.N neo11 sagde:
Har du forslag til, hvordan man skal pudse disse billeder?A Alexn72 sagde:
Tidligere har der været puds, men tapet på som gjorde, at jeg måtte banke det af.
Har du forslag, f.eks. billede af hvordan man kan pudse disse billeder? Døren så der var puds med tapet, som jeg måtte banke af. Nu er der store søm, og firmaet havde ikke noget godt svar 🙈 andet end gips, hvilket jeg sagde nej til på grund af tidligere reaktion.A Alexn72 sagde:
Derefter ved væggen mod gulvet, hvis man zoomer, ser man et mellemrum mellem væg/sokkel.
Kan man grunde og så B-mørtel? Eller fuge?