Undrer om nogen har erfaring med forskellige mærker af murpuds?
Har nogle vægge, der skal pudses, og jeg får det ikke til at lykkes. Synes pudsen ikke hænger sammen særligt godt og tørrer for hurtigt. Bruger KC 50/50 fra Mira.

Blander efter de mængder, der angives, og bruger en pisker i ca. 7-8 minutter. Har forvandet væggen flere gange.

Jeg kan godt bredspartle en væg med godt resultat uden at skulle slibe særligt meget bagefter =) Så jeg er ikke helt uduelig. Så jeg tænker, at med lidt øvelse burde dette også gå.

Men jeg begynder at spekulere på, om der findes andre mærker, der måske er lettere at arbejde med? For når jeg ser på Youtube, er konsistensen og den tid, de har til at bearbejde pudsen bagefter, helt anderledes end for mig. Pudsen bliver ligesom sandet meget hurtigt efter, at den er kommet op på væggen. Har maks 15-20 min til at gå tilbage og rette af pudsen. Hvilket bliver stressende, når væggen er 2,7m høj og 1m bred.

Eller er det sådan, at blandingsforholdene på posen er helt forkerte? Er det mere eller mindre vand, der behøves?

Mange spørgsmål, men måske kan få lidt hjælp. Begynder at blive lidt irriteret, da denne fiasko stopper resten af renoveringen.

Casaloco
S stefand sagde:
Undrer om nogen har erfaring med forskellige mærker på murpuds?
Har nogle vægge som skal pudses og får det ikke til at fungere. Synes pudsen ikke hænger sammen specielt godt og tørrer for hurtigt. Anvender KC 50/50 fra Mira.

Blander efter de mængder som angives og kører med mixer i ca. 7-8 minutter. Har forvandet væggen i flere omgange.

Jeg kan finde ud af at bredspartle en væg med godt resultat uden at skulle slibe specielt meget bagefter =) Så jeg er ikke helt uduelig. Så jeg tænker at med lidt øvelse burde dette også kunne lykkes.

Men begynder at undre om der findes andre mærker som måske er lettere at arbejde med? For når jeg ser på YouTube, så er konsistens og den tid de har til at bearbejde pudsen bagefter helt anderledes end for mig. Pudsen bliver ligesom sandet meget hurtigt efter at den er kommet op på væggen. Har maks. 15-20 min til at gå tilbage og rette af pudsen. Hvilket bliver stressende når væggen er 2,7m høj og 1m bred.

Eller er det sådan at blandingsforholdene på sækken er helt forkerte? Er det mere eller mindre vand som behøves?

Mange spørgsmål, men måske kan få lidt hjælp. Begynder at blive lidt irriteret da dette nederlag stopper resten af renoveringen.
Hvad er det for størrelse på sanden i mørtlen 0-1 eller 0-3? Synes 0-1 mørtel er lettere at arbejde med i hånden

Det er 0-3mm.
Findes der putsbruk c med 0-1mm? Måske det som er forskellen. I alle videoer påpeges det kun, hvor vigtigt det er at vælge den rigtige puds. Men meget lidt om, hvordan man afgør, hvad der er rigtigt.

Ser på videoen, når de pudser med weber base 224, og der er ikke en chance for mig at bruge den teknik. Der er jo mørtelen næsten som klister. Og det er endda muligt at fastgøre smalle reglar, som man kan have som afretningsbaner.

Casaloco
prøvet en 0-1 blanding og se om det bliver nogen forskel. Nogle tilføjer en lille sjat opvaskemiddel i blandingen også

Tak.

Men jeg er også lidt interesseret i, hvor stor forskel der er på forskellige mærker? Om det er det, der er mit problem. At jeg har brug for et brug, der er lettere at arbejde med og som har længere åben tid.

Byggmax puts er rigtig dårlig på alle måder. Aldrig mere.

Finjas er min favorit, men dyr hvis man ikke har en god deal. Bauhaus Probau var virkelig fin at arbejde med, i klasse med Finja.

Tak.

Jeg fortsætter med lidt spørgsmål om puds, selvom det afviger fra emnet om producenter.

Forskellig puds har jo forskellig styrke. Men jeg har egentlig intet at referere til, så de tal siger mig ingenting. Andet end indbyrdes forskel mellem puds.

Det er vægge i et badeværelse, der skal pudses og blive lige. De fleste steder behøver ikke mere end 1-1,5 cm puds, men en væg er rigtig dårlig, og der behøves 4-5 cm på ca. halvdelen af væggen.

Er gipsmørtel stærk nok, selv i så tykt lag? Er den puds, der er fiberarmeret bedre? Selvom den skal påføres i flere omgange end gipsmørtlen.

Er al puds stærk nok til at holde fliser efter vådrumssikringen?

Jeg har brugt byggmax pudsemørtel i kælderen. Synes den har fungeret godt, har brugt 3-4 ton indtil videre. Pudsar alle vægge i hele kælderen. Men jeg har ikke prøvet noget "fint" mærke, da det var uden for budget. Puds er et fremragende underlag for fliser og klinker.

Gipspuds har jeg ingen erfaring med andet end at folk fraråder at bruge det udendørs og i kælderen.

Hvis du skal pudse 4-5 cm, så foreslår jeg, at du "grovpudser" der, hvor det er mest nødvendigt, og lader det stå i mindst et døgn, før du påfører det endelige lag. Jeg har som mest pudset 3-4 cm, og det er let, at det falder ned og forårsager eder. Det er også svært at få en god finish med så tyk puds.

En tommelfingerregel er, at underlaget skal være lige så stærkt eller stærkere end pudsemørtelen, ellers kan det løsne sig fra underlaget bagefter.

• Synes
Barkspade
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.