Har lige været og skrevet under på vores købskontrakt på huset nu. Så kom man selvfølgelig til spørgsmålet, puds eller træpanel. Puds ser flottere ud og er vedligeholdelsesfrit i lang tid, men det er lidt skrøbeligt, hvis de pudser på celleplast.

Priser vi har fået, også tjekket med eksterne murere

1000:-/kvm og der trækker man IKKE vinduer fra.

Vores facadestørrelse bliver ca. 280 kvm på en 212 kvm villa. Det lyder meget med 280.000 for at få puds. Facaden vi får trække fra er 50.000:- efter tillæg for blikarbejde, der skal til, hvis der skal pudses (vinduerne).

Bor i Sthlm, men det virker umuligt at komme ned under 1000:-/kvm .. 230.000:- ekstra for at få pudsfacade er lidt for meget for os, men selvfølgelig ville man ønske at have det, dog ikke for så dyre penge.
 
Hej,
For en nordlænding lyder det lidt underligt, at du synes, puds ser pænere ud, okay at det måske er mindre vedligeholdelse.
Heroppe beklæder vi alle 50'er pudsede bjælkehuse med flot stående træpanel med ribbe, på med falu rød.
Huset får liv igen, Halleluja!!!

Hvilket hus har I købt, der findes jo så mange flotte varianter på træfacader.

MVH
JohanM
 
Ja det er jo som sagt en smagssag. Men når det kommer til maling, så er der jo lidt mere arbejde med en træfacade, hvert 7. år og male er jo ikke noget, der frister måske.

Lockläckt panel (liste varianten) er det ellers som gælder.

Det er et Trivselhus på 212 kvm
 
Det sjove ved at male er at se resultatet bagefter!
Ja, ja man måske ikke altid jubler når man maler, og det er mærkeligt hvor hurtigt det er gået 7 år.

Men hvis du regner sådan her:
Som jeg forstod skulle det koste dig 200000kr mere med pudset facade.
Hvor mange gange behøver du male huset, hvor mange timer tager det, træk omkostningerne for maling fra og del med 200000kr.

Jeg gætter på, at du har en rigtig god timeløn, som ikke skal betales skat af.
Tænk på det, når du maler, måske kan du købe en rejse til et varmere land (Vi har nu -22 i Skellefteå) hvert maleår, for din timeløn. ;)

MVH
JohanM
 
Male hvert 7.-år? Jeg undrer mig over, om de nye miljøvenlige udendørsfarver kan tåle det miljø, som de er såååå venlige overfor, i så lang tid!!! Så er det faktisk den norrlanske metode med falurød at foretrække - bygger ikke nogen tyk lag af maling og billig at fremstille. Boede selv i alkydoliemalet hus og blev til sidst træt af at gå med pensel hver sommer, da der altid var noget, der skulle forbedres. Pas på forskellige "plastiske" tilsætningsstoffer i malingen, når I maler på puds! De forringer fugtvandringen udad, som helst skal være uhindret! De gode råd ang. pudsmaling læste jeg på danske sider - de ved, hvad de snakker om. Selv synes jeg, at pudsede huse er flotte og praktiske (flyttede for at bo i et pudset murstenshus)
gaia
 
Jeg mener maling på træ .. ikke puds.

Og det er relativt almindeligt at man maler om hvert 7. år på træhuse.
 
1000 kr/kvm er en helt ok pris. At man ikke trækker vinduerne fra er fordi det tager lidt tid med smygar/tækning mm, selvom der ikke går noget puds der.

Det er en meget lav materialomkostning ved pudsning af facade... det meste er arbejde.
 
Ok

Jeg synes alligevel, at det er Jävligt dyrt, 300.000 for at få puds på et hus er sygeligt dyrt, når det tager 2 uger for dem at gøre det.
 
Så har du to valg:

Gør det selv.
Gør det sort.
Gør det slet ikke.

Vælg et af disse valg fra efter eget valg.
 
Tak for tipset :) men jeg har allerede regnet de valg ud :o
 
Mener I, at det koster 1000:- /m2 ?? Jøsses...
Har tænkt mig at bygge i siporex, som derefter sprøjtetpudses... ingen cellplast eller noget sådan... Nogen der ved, hvad det kan koste ??
 
På facaderne i vores hus har vi bestilt fra leverandøren MASTERFACADE.

Det er en plade, som kan pudses direkte på eller males med pudsmaling.

Den er af betonblanding, tung og hård som beton.

Vi skal pudse eller male selv til sommer ;D

Du kan se, hvordan de ser ud på vores hjemmeside.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.