Skulle bare pudse lidt men alt faldt ned. Bom overalt.
Overfladen er ca. 3-4 kvm. Underlaget er letbeton. Ikke isoleret på ydersiden.

Pudse om eller fungerer en plade som gips?

Væg med plaster, der er faldet af, hvilket afslører letbeton under, ved siden af en dør og trappegelænder.

G Gabsson sagde:
Puds om eller fungerer plade som gips?
Jeg ville nok have limet en gipsskive eller to op.
Meget nemmere at få en pæn overflade indad da for en "amatør".
Der findes jo konstruktionslim som man bare presser ud på væggen med en fugepistol, og derefter presser gipsskiven på plads.

• Synes
Gabsson
  • Laddar…
Ingen risiko for at gipspladens pap tager skade af fugten fra letbetonen? På ydersiden er letbetonen kun pudset og malet..så en vis fugt trænger ind.

Vægoverflade med manglende puds ved siden af et vindue, malerruller og plastikafdækning på en stol, alt i et rum under renovering.

Væg med ujævn puds og en trædetalje til venstre, delvis dækket af et stoff.
Antager jeg får pudse rundt om trædetaljer her?

Jeg overvejer stadig at jeg vil pudse for at få det pænt omkring trædetaljerne.

Jeg købte først Finja "Laga væg".
Fungerer dette eller skal jeg bruge grovpuds (c-brug) og derefter finpuds (b eller a-puds)?

Ville fix fungere? Altså sådan noget man bruger under fliser. Eller bliver det for hårdt. Jeg vil jo gerne have puds der ikke revner ved bevægelse.

Opdatering. Valgte at pudse med gipsmørtel, og det var jo rigtig nemt. Grovpuds samt et lag mere. Til sidst et lag vægspartelmasse for at få det helt glat.

Sådan blev det med det sidste lag gipsputs. Væg med gipslag ved vindue; stige og balustre i forgrunden.

Endelige:
Vægmaling i en trappeopgang med en stige, hvor det øverste lag er påført; lille del af væg og dør ses i højre side.

• Synes
EddieHansson og 5 andre
  • Laddar…
Behøvede du prime for gipsmørtel? Med hvad?

P ptk sagde:
Behøvede du primer til gipsmørtlen? Med hvad?
Nej ingen primer eftersom underlaget (letbetonen) er sugende. Dog skal man vandsprøjte underlaget inden, ellers er risikoen at gipsmørtlen slipper når det tørrer. Hvis underlaget derimod er meget glat eller skal støvbinde, skal du have primer. Ifølge Finjas råd.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.