Hej.

Jeg er i fuld gang med at rive et gammelt køkken ned for at sætte et nyt IKEA køkken op i stedet. Lige nu er den ene indervæg flisebelagt, og tanken er at rive det gamle fliser ned, gøre væggen pænere og derefter male. Da komfuret bliver flyttet, er der ikke længere behov for fliser på indervæggen. Nu her i aften, da jeg begyndte at banke fliserne ned, opdagede jeg, at væggen har over 5 mm puds udenpå et lag med hønsetråd. Selvfølgelig falder pudset ned, bare man kigger på det. Når jeg har fjernet fliserne, skal jeg pudse et område på ca. 1,5x0,5 m. Resten af væggen er også ret kedelig med mange gamle plughuller og ujævnheder.

Da spørger jeg straks mig selv, hvilken slags puds har jeg brug for? Hvor lang tid tager det at tørre? Der er også et vist tidspres, da køkkenet skal sættes op søndag. Kan det være en mulighed at sætte 6 mm gips op på hele indervæggen i stedet? Det drejer sig om næsten en gipsplade på hver side af døren og et stykke over døren, så det er ikke store mængder. En fordel ved det ville være, at man så kan fræse nogle rør ind til strømforsyning til ovn og køle-/fryseskab i den væg i stedet for at skulle sømme kabel langs med listerne og rundt om dørhullet.

Hvad siger den samlet ekspertise her på forummet?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.