Hej,

Er i gang med materialvalg for at pudse indersiden af kældervæggene og vil helst undgå arbejdsmomenter unødvendigt.
Derfor undrer jeg mig om nogen har et billede eller kan fortælle, om 0-3mm er for groft (kosmetisk)? Vi vil have det så glat som muligt samtidig vil vi som sagt helst undgå at køre en ekstra runde med den fine variant som er 0-1mm.

Tak
 
C
Jo grovere korn desto tykkere påføring kan du lave. Derfor bruger man de fineste mørtler til en afsluttende tynd overfladepuds. Hvorvidt 0-3 mm giver en tilstrækkelig glat overflade afgør du selv, men det giver ikke en overflade som er "så glat som muligt".
 
Det er ikke glat overhovedet, vil jeg sige.
Vi har en hel del 0-1.5 og jeg ville ikke kalde det direkte glat. I halvt skrålys ser man tydeligt strukturen af det.
Et par vægge i teknikrummet har kun grundpuds 0-3 og der er intet galt med dem, men de giver bestemt mere naturstensfølelse end glat væg (selv på nogle meters afstand ser væggene ikke glatte ud)
 
Hvor glat det bliver på overfladen afhænger i høj grad af, hvordan man bearbejder den. Glatter man med en stålspade, kan man få næsten hvilken som helst mørtel til at blive glat.
 
  • Synes
ravve007
  • Laddar…
Tak! Glitte med stålspatel, hvad betyder det egentlig? Nogen beskrivende link måske, kan ikke finde meget på google :) Min gætning er, at man simpelthen kører over pudset med en stålspatel, efter ca. 2 timer, når det er blevet lidt hårdt. Rigtig? Hvordan ser stålspatelen ud?

Læste noget om at filte med en fin skumgummi-lignende ting.

Glitte eller filte? Hvor kan jeg læse mere om dette, det er en jungle for mig :)
 
Senest redigeret:
0-1 giver en rimelig glat overflade, men der findes også fx 0-0,3 og lignende
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.