3,842 læst ·
5 svar
4k læst
5 svar
Prøver at finde ud af, om en væg er bærende?
Hej, jeg har været hos bygningsafdelingen og forsøgt at hente de rigtige tegninger for at afgøre, om en væg er bærende.
Men jeg har fundet her på forummet, at nogle har fundet en tegningstype, som jeg ikke så på mikrofilmen i arkivet, en form for bjælkelagstegning.
Jeg vedhæfter her, hvad jeg har fundet; i filen "Ombyggnad-ändring.jpg" har jeg markeret med rødt, hvad jeg vil fjerne, og med blåt, hvad jeg vil bygge op.
De andre filer er originale fra -32 og ombygningen, der blev lavet i slutningen af 50'erne. Lejligheden ligger i Kristineberg, Sthlm.
Er der nogen, der har nogle meninger? Taknemmelig for alle svar.
/Tobias
Men jeg har fundet her på forummet, at nogle har fundet en tegningstype, som jeg ikke så på mikrofilmen i arkivet, en form for bjælkelagstegning.
Jeg vedhæfter her, hvad jeg har fundet; i filen "Ombyggnad-ändring.jpg" har jeg markeret med rødt, hvad jeg vil fjerne, og med blåt, hvad jeg vil bygge op.
De andre filer er originale fra -32 og ombygningen, der blev lavet i slutningen af 50'erne. Lejligheden ligger i Kristineberg, Sthlm.
Er der nogen, der har nogle meninger? Taknemmelig for alle svar.
/Tobias
begynd at save i den, og hvis klingen klemmer, er den udsat for tryk.
god metode at bruge, hvis man er 99% sikker på, at den ikke er bærende.
god metode at bruge, hvis man er 99% sikker på, at den ikke er bærende.
Ville ikke blive overrasket, hvis ydervæggene og trappeopgangenes vægge er dem, der er bærende. Bærende er sandsynligvis også væggene, der vender mod lejlighederne fra trappeopgangene på hver side. De tykke vægge, der afgrænser toiletterne/badeværelserne. Havde en arbejdskollega, der boede ved siden af metroen i Kristineberg i 70'erne. Ville mene, at det var et stenhuse. Synes ikke, det er sjovt, at bærende vægge dengang skulle bestå af træ.
Hej, tak for svarene.
Væggen er nu væk, satte saven i og den klemte ikke. Ugen efter jeg begyndte at rive så fandt jeg en lignende lejlighed på hemnet hvor de havde revet hele garderoben, så de var åbenbart nået frem til det samme som mig.
/Tobias
Væggen er nu væk, satte saven i og den klemte ikke. Ugen efter jeg begyndte at rive så fandt jeg en lignende lejlighed på hemnet hvor de havde revet hele garderoben, så de var åbenbart nået frem til det samme som mig.
/Tobias
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Installera varmvattenberedare när man har tekniktank.
Vatten & Avlopp -
Elberedare drar 15 kWh/dygn – hur lösa varmvatten mellan stall/hus
Vatten & Avlopp -
Försöker lufta öppet system
Värme allmänt -
Har jag redan hittat felet?
Bilar & andra fordon -
Inreda dubbelgarage på 38 kvm, inspiration tack!
Övrigt husrelaterat