Dette bliver min første post her, så håber den havner rigtigt.
Min kæreste og jeg har lige købt et rækkehus, hvor der er en åben pejs midt i rummet.
Denne skal væk, når vi overtager huset. Men mit spørgsmål er. Hvordan tætnes skorstenens rør bedst muligt?
Der er ingen murstok, der går op, kun et rør gennem taget.
Min tanke var at tætne røret indvendigt og reparere hullet, der bliver med gips. Udenfor kan røret blive siddende. Bare svejse et beskyttelsesdæksel på, så det ikke regner ind.
Er jeg helt på afveje her?
Tips og ideer modtages gerne.
Min kæreste og jeg har lige købt et rækkehus, hvor der er en åben pejs midt i rummet.
Denne skal væk, når vi overtager huset. Men mit spørgsmål er. Hvordan tætnes skorstenens rør bedst muligt?
Der er ingen murstok, der går op, kun et rør gennem taget.
Min tanke var at tætne røret indvendigt og reparere hullet, der bliver med gips. Udenfor kan røret blive siddende. Bare svejse et beskyttelsesdæksel på, så det ikke regner ind.
Er jeg helt på afveje her?
Tips og ideer modtages gerne.
Hvis du dækker hullet på oversiden med en svejsning så der ikke kommer ind vand, er det vel bare at trykke noget isolering i og så gipse?
Så ville jeg have gjort og ordnet røret fra oversiden HVIS jeg skifter tag engang.
Så ville jeg have gjort og ordnet røret fra oversiden HVIS jeg skifter tag engang.
Klik her for at svare