Hej til jer kære professionelle og hjemmefixere,
Nu i weekenden starter jeg op med den 3 år gamle idé om en entré i torpargrunden.
Jeg har i dag en "torpargrund" med "fuldmur" som for det meste er ubegravet. Der er et depotområde på 15 kvm i det ene hjørne med uisoleret plade. Og nu tænker jeg at køre en gravemaskine ind i grunden og grave ud, støbe en ny plade og bygge en entré med trappeopgang til "overetagen".
Jeg spekulerer nu på, hvordan jeg skal håndtere de eksisterende uisolerede vægge, og hvordan jeg skal bygge de nye vægge mod det ubegravede område. Hvilken konstruktion/materiale er bedst? Jeg vil gerne have en varm og fugtfri entré; i dag bruger jeg en affugter i det ubegravede rum og holder ca. 65-70 rf...
Jeg vedlægger et billede af, hvordan det er tænkt at blive; de røde streger er nye vægge, sorte streger viser, hvordan det ser ud i dag.
Hjælp mig,
/Mikael
Nu i weekenden starter jeg op med den 3 år gamle idé om en entré i torpargrunden.
Jeg har i dag en "torpargrund" med "fuldmur" som for det meste er ubegravet. Der er et depotområde på 15 kvm i det ene hjørne med uisoleret plade. Og nu tænker jeg at køre en gravemaskine ind i grunden og grave ud, støbe en ny plade og bygge en entré med trappeopgang til "overetagen".
Jeg spekulerer nu på, hvordan jeg skal håndtere de eksisterende uisolerede vægge, og hvordan jeg skal bygge de nye vægge mod det ubegravede område. Hvilken konstruktion/materiale er bedst? Jeg vil gerne have en varm og fugtfri entré; i dag bruger jeg en affugter i det ubegravede rum og holder ca. 65-70 rf...
Jeg vedlægger et billede af, hvordan det er tænkt at blive; de røde streger er nye vægge, sorte streger viser, hvordan det ser ud i dag.
Hjælp mig,
/Mikael
Tusind tak!C coccon sagde:
Transportbåndet er desværre ikke min idé, men kunne lejes. Men det gjorde det hele meget enkelt. Ligesom lejede jeg en eldreven trillebør for at kunne få betonen ind fra betonbilen. Har engang hørt ”work smarter, not harder” og det lever jeg efter.
Klik her for at svare



















