Hej til jer kære professionelle og hjemmefixere,
Nu i weekenden starter jeg op med den 3 år gamle idé om en entré i torpargrunden.

Jeg har i dag en "torpargrund" med "fuldmur" som for det meste er ubegravet. Der er et depotområde på 15 kvm i det ene hjørne med uisoleret plade. Og nu tænker jeg at køre en gravemaskine ind i grunden og grave ud, støbe en ny plade og bygge en entré med trappeopgang til "overetagen".

Jeg spekulerer nu på, hvordan jeg skal håndtere de eksisterende uisolerede vægge, og hvordan jeg skal bygge de nye vægge mod det ubegravede område. Hvilken konstruktion/materiale er bedst? Jeg vil gerne have en varm og fugtfri entré; i dag bruger jeg en affugter i det ubegravede rum og holder ca. 65-70 rf...
Jeg vedlægger et billede af, hvordan det er tænkt at blive; de røde streger er nye vægge, sorte streger viser, hvordan det ser ud i dag.

Hjælp mig,
/Mikael

• Plan af hus med eksisterende og nye vægge. Nye vægge vist i rødt, eksisterende i sort. Områder markeret som rum, ny hall og udgravet.
Det bedste ville være 200 mm udvendig isodrän eller tilsvarende.

Her kommer lidt billeder af mit projekt, som tog fart og blev rigtig godt!
Byggeprojekt med murstensvæg, transportør bærer jord ind i bygningen gennem åbning. Skovl og bunker af jord synlige på gulvet. Gravemaskine i en kælder graver jord og sten som en del af et renoveringsprojekt. Mørkt rum med blokvægge og belysning i loftet. En lille gravemaskine arbejder indendørs, omgivet af jord, grus og betonstøtter i et renoveringsprojekt under jorden. Krybekælder med grusgulv og vægge af mursten, jernstøtter, samt et lys på loftet viser fremgang i et renoveringsprojekt. Indvendig byggeside med armeringsnet og isolering lagt ud til fundamentkonstruktion. Murstensvægge ses omkring projektområdet. Nylagt betonggulv i kælder med byggeaffald og træstøtter, set i et igangværende renoveringsprojekt. Byggeprojekt i en kælder med metalrammer, byggeaffald på gulvet og værktøj langs væggen. En stige står ved siden af rammen. Byggeprojekt i kælder med værktøj og byggematerialer, herunder træbjælker, stige og savemaskine, i fænge belysning. Byggeprojekt med træramme og isolering i en kælder, delvist oplyst med en arbejdslampe. Loftisolering med træbjælker og mineraluld i byggeprojekt. Rå bygge-kælder med isolering, stålrammer og trær. Byggeprojekt under udvikling med arbejdsudstyr og materialer distribueret rundt. En delvist bygget mur med betonblokke i en kælder, en spand og en murske på gulvet. Renoveringsprojekt: rum under ombyggnad med værktøj, stige, byggelamper og materialer klar til installation. Rummets indvendige opbygning med gipsvægge og arbejdsudstyr som støvsuger, boremaskine og arbejdslys. Trætrappe under opbygning i værksted med værktøj og materialer på hylderne i baggrunden. Trætrappe under opførelse i et rum med grå fliser på gulvet, spredte værktøjer og byggematerialer. Renoveret rum med flisegulv, trætrappe, indbyggede skabe og værktøjer. En nyrenoveret entré med grå fliser, hvidmalede vægge og loft. En barnevogn og sko står ved døren. Trappevange i træ under konstruktion i værksted med værktøj og materialer i baggrunden.

• Synes
henche og 3 andre
  • Laddar…
Flot og professionelt arbejde!
Jeg kan godt lide din konstruktion på slæden til at trække jord op. :-)

C coccon sagde:
Flot og professionelt arbejde!
Jeg kan godt lide din konstruktion på slæden til at trække jord op. :)
Tusind tak!
Transportbåndet er desværre ikke min idé, men kunne lejes. Men det gjorde det hele meget enkelt. Ligesom lejede jeg en eldreven trillebør for at kunne få betonen ind fra betonbilen. Har engang hørt ”work smarter, not harder” og det lever jeg efter.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.