gavagai sagde:
Jeg har klikket edit component, men hvordan gør jeg efter det? Jeg synes ikke, jeg får mulighed for at ændre størrelse på et bestemt mål.
Jo, nu lykkedes det vist. Tak! Men det andet spørgsmål (med billedet) består.
 
gavagai sagde:
Og så har jeg endnu et spørgsmål. Når jeg flytter en component i almindelige tilfælde, klikker jeg i et hjørne og trækker det til et hjørne på en anden component, så "klikker det i" præcis, men jeg lykkes ikke med at placere en component så at sige midt på en anden component. Antag at jeg i billedet nedenfor vil have reglen (som ser ud til at være for stor, men ikke er det) 65 cm (eller andet specificeret mål) fra venstre kant af det, der ser ud som et op-og-ned-vendt bord. Hvordan placerer jeg den der? Og jeg er virkelig enormt taknemmelig for al den hjælp jeg får her. :thumbup:

[billede]
Jeg lykkedes ved først at placere den i et hjørne og derefter flytte den et vist antal cm til højre (ved at skrive i "measurement boxen". Måske er det sådan man skal gøre.
 
Det nemmeste er først at trække en ny linje fra indersiden af hjørnet og så langt ud, som du vil have den. Så når du flytter reglen, fastgør du den til enden af den nye linje.
 
Så der ja! Nu er (det foreløbige) loftet tegnet. Tak til alle for hjælpen! :)

En digital model af et forhøjet loftsprojekt med støttebjælker og rækværk, set fra en vinkel underneden. Loftdesign med rækværk og fire ben, set fra siden, på et gridet baggrund.
 
Det ser ud til, at der er folk med styr på tingene i denne tråd, så jeg tager lidt plads, hvis det er ok?

Antag at jeg vil skifte facade og vinduer på mit hus, og jeg tænker også på at bygge en terrasse.

Jeg vil kunne tegne dette op, så jeg kan bestemme størrelse på vinduer, liggende/stående panel, størrelse på terrasse mm.

Kan dette gøres i SketchUp, og hvis det kan, er det muligt for en, der er dårlig til computere, at lykkes?
 
3D-model af et enfamiliehus med terrasse og rund pool i haven.

Mener lignende dette.
Billedet hæderligt stjålet fra google og håber det er ok at bruge her.
 
Jeg gjorde dette for en kunde. Det er muligt at tage fotos og fra disse male om facade, vinduer. Bliver helt okay.

Det eneste man gør er at skabe materialer med fotos man har taget og male væggen med.
 
JKrister sagde:
Jeg gjorde dette for en kunde. Det er muligt at tage fotos og fra disse male om facade, vinduer. Det bliver helt okay.

Det eneste man gør er at skabe materialer med fotos man har taget og male væggen med.
Hvad skal man betale for sådan noget?

Det behøver ikke at være så detaljeret som på et foto.
Vil bare slippe for at sidde med papir og pen for at kunne se proportionerne.
 
Når jeg har arbejdet, har det været timebetaling. Jeg ville tro, at du kan finde nogen for 250-350 /t. Afhængig af omfanget tager det ikke mere end en time eller to.
 
JKrister sagde:
Når jeg har arbejdet, har det været timeafregning. Jeg ville tro, at du kan finde nogen til 250-350 /t. Afhængig af omfanget tager det ikke mere end en time eller to
Går det så hurtigt??!
Det er jo omtrent lige så lang tid, det tager for mig at starte computeren :-)
 
hantverkare1 sagde:
Går det så fort??!
Det är ju ungefär lika lång tid det tar for mig at starte computeren :-)
Du har fået en pm.
Har gjort et meget hurtigt job på et kvarter for en ven, der ville sætte sin garageport.
Har ingen interesse i at sælge tjenester via forummet.
t. Øvre billede: Rødt Audi bil foran garage med træport. Nedre billede: Træpaneler dækker garageporten, samme bil foran.
 
Det ser ud til, at det er gået godt for dig gavagai, men der findes flere forskellige teknikker til at flytte objekter. At få centrum mod centrum plejer jeg enten at flytte til et hjørne og derefter, som du nu gjorde(?), flytte ind et kendt mål ved at angive et numerisk tal. Ofte kan man dog først trække fra midten (af f.eks. en linje på objektet, man vil flytte) til midten af en linje på objektet, man vil flytte til.

Plejer ret ofte at bruge hjælpe-linjer (brug "gradværktøjet"/proactor hvis jeg husker rigtigt). Meget godt når man skaber/flytter/vender objekter. Kan med fordel oprettes på eget lag som man senere skjuler.

Plejer i princippet altid at tegne mine projekter i Sketchup - inklusive altan, altangelænder - som det sidste spørgsmål delvist handlede om. Ikke et almindeligt 3D-program men utroligt godt til enklere projekter.
 
Yderligere tips er at lære de mest almindelige knapper, der gælder for forskellige værktøjer. Tror fx det er O for at rotere kameravinkel, M for at flytte osv.

Derefter bruger jeg piletasterne for at låse hvilken akse, jeg vil flytte objekt.

Der findes meget - tjek/google på deres tutorials også.
 
Eftersom jeg har fået så meget god hjælp her, så måske har nogen af jer lyst til at kigge på mit seneste loft-forslag, som jeg har tegnet i SketchUp. Jeg tager taknemmeligt imod alle synspunkter på, om det ville være fornuftigt at bygge sådan et, eller hvordan man kunne forbedre det. Et link til SketchUp-filen findes i denne trådstart: http://tinyurl.com/oe2q8gq
 
JKrister sagde:
Du har fået en pm.
Har lavet et meget hurtigt arbejde på et kvarter til en ven, der ville lukke sin garageport.
Har ingen interesse i at sælge tjenester via forummet.
t.[billede]


hvordan har du gjort det?

er det svært? vil prøve lidt forskellige facader på mit hus....
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.