Hej,

Jeg har revet to døråbninger for at skabe en stor døråbning i stedet. Nu er jeg i processen med at montere lister rundt om døråbningen og har stødt på to problemer, når jeg skal montere gerigter.

1. Mellem gerigten og dørlisten bliver der en sprække på ca. 5 mm. Hvordan kan jeg nemmest få dette til at se godt ud? Mine tanker har været enten at fylde latexfugemasse i sprækken eller høvle bagsiden af gerigten for at lave en slags kant. Hvad anbefaler I? Jeg kan tilføje, at gerigt og liste allerede er malet fra butikken, så det skal ikke males.

2. Nederst møder den eksisterende gulvsokkel døråbningen, hvilket betyder, at det ikke er muligt at sætte gerigt helt ned til gulvet, da gulvsokkelen er i vejen. Det virker svært at save en monteret gulvsokkel af på væggen for at gøre plads til gerigten. Hvordan løser jeg dette bedst?

Salningsliste
Lad foderet møde soklen eller løsne og kappe soklen

Hvis det kun er 5 mm, plejer det at kunne lade sig gøre at lade foderet "tage op" sprækken. Foderet er skålet på bagsiden netop af den grund. Tænk dog på, at vinklen i hjørnerne ikke længere bliver helt 45 grader, så for at det skal blive pænt, skal man gerre med en lidt anden vinkel.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.