Vi opgraderer badeværelset lidt (større renovering kommer senere) og ville ikke investere i dyre møbler. Vi købte IKEAS Hemnes/Rättviken. Vi synes den ser ret pæn ud og sprang deres vandhaner over og købte en Hansgrohe Talis. Alle delene var der (har faktisk aldrig manglet nogen bit før heller ) og monteringen gik fint indtil slangen til overløbet! Uanset hvordan man vender den, har den en for kort del til både overløbet og afløbet. Den dækker kun ca. 6 mm.
Har nogen et tip eller måske endda en løsning? Slangeklemme fungerer ikke så godt, men kun på det nederste rør, som er rundt, det andet er ovalt. Vi er bevidst om Ikeas kvalitet på disse ting, så vi må vel tage det, som det er!
Jeg fik aldrig det til at fungere 100, men så var det bare i grovvaskerummet i kælderen, hvor evt. overfyldning løber direkte ned på gulvet, og vasken bruges ikke så ofte, så jeg orkede måske ikke forsøge alt for meget.
Mere vold - Tryk på !
Slangen passerer også faktisk på den ovale del, hvor mærkeligt det end kan lyde.
Jo den passer, man må jo klemme den sammen til en oval først. Kig på slangens ende. Der har den en talje og eftersom den er lavet af blød plast, kan man ikke presse taljen over rørets ende. Når man derudover skal bøje den og fastgøre i afløbet, springer den af.
Det er ikke sådan, at du har overset, at den er teleskopisk. Dvs. den kan trækkes ud, så den bliver længere.
Det har jeg styr på, men det gør det desværre ikke lettere med fastgørelsen.
Jeg overvejer at erstatte den med en gummislange, hvor finder jeg nu sådan en med 20 mm indre diameter?
Ok. Flere overvejelser. Hvorfor lukker udløbet ikke tæt? Den sorte terning på billedet sidder centreret men lækker lidt alligevel. Da afløbet er af plast, tør jeg ikke stramme det for meget.
Du skal stramme hårdt. Har du tjekket, at du har den sorte pakning rigtigt vendt? Den er multifunktionel, hvis jeg husker rigtigt, og passer til forskellige typer afløb ved at have enten den riflede eller glatte side opad.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.