:x Er i lidt behov for råd...
Har en kåk med kælder bygget 1945. Har 7 inderdøre i kælderen som er i træ direkte på betonen. Nu vil Anticimex have, at jeg fjerner tærsklerne og ca. 2 dm op på hver side i karmen, så forsikringen mod hussvamp skal gælde... Bliver ikke godkendt, hvis jeg sætter nye døre ind og har sylpapp under... hvordan fanden, rent ud sagt, skal jeg gøre? Fyren fra Anticimex fik ikke give råd, sagde han... Lidt moment 22 føles det som, de klager, men kan ikke fortælle, hvordan det skal være... grrrr Spurgte om lidt andet også, men han ville ikke svare på noget. Han klagede også over, at vinduet i badeværelset var råddent, fordi malingen skallede af... han fugtmålte ikke vinduet, men sagde, at sådan er det, når malingen skaller af... jeg fugtmålte vinduet = snustørt og friskt træ, så det har jeg nu fikset. Føles som om han havde 0 styr på det...

Senest redigeret:
C
Har du fugtproblemer i kælderen? Eller mente de, at man generelt skal have døre, der stopper 2 dm fra gulvet i alle kældre?

Desværre er vidensniveauet ret varierende hos Anticimex inspektører. At foreslå, at man skal have 2 dm mellemrum under kælderdørene er jo helt latterligt. Syllpapp under karmen er tilstrækkeligt, så længe du ikke har oversvømmelse.
Mine kælderdøre har stået mod beton i 80 år, og jeg har endnu ikke set nogen hussvamp.

Andre klassikere de plejer at køre med, er "ikke godkendt gulvbrønd" - selvom de ikke har styr på, hvad der er godkendt eller ej.
"Ikke frostsikker vandudkaster" - selvom det er en frostsikker udkaster med selvtømning.

Har lidt fugtmålt på visse ydervægge, men træet i døre og karme er ret tørt. Lidt forhøjet et sted i tærsklen mellem garagen og den øvrige kælder, men ikke mere end ca. 5 % ifølge måleren. Det var fordi der kan komme fugt i dørkarmen fra betonen... Karme og døre er fra da huset blev bygget.

Måske skal jeg bede om en ny besigtigelsesmand.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.