Har et afløbsrør, der kommer fra overetagen, som knækker og smælder, når man skyller varmt vand igennem det. Huset er bygget i '91 og sandsynligvis har det været sådan hele tiden, men vi har ikke bemærket det før nu, hvor vi er flyttet nedenunder til et soveværelse. Lige nu er jeg ved at renovere badeværelse på np, og har en side lidt fri til rørene, men kan ikke finde ud af, hvad der larmer. Kan det være selve røret, der sidder for hårdt i spænd på en eller anden måde? Har forsøgt at vride og bøje lidt uden resultat. Verakr limet i samlingen. Vil helst ikke åbne flere vægge, da det vil betyde 2 rum mere at reparere. Nogen, der har nogle idéer?

Antagelig er det spændinger i røret, som får det til at bevæge sig p.g.a. varmen. Hvis det er limet i samlingen, kan det være det, der er årsagen. Har du mulighed for at isolere skaktet, kan det hjælpe.

Jo det virker limet.
Har prøvet at sikre, at det ligger frit, men intet resultat.
Jeg har også prøvet at kile det fast, men det lyder lig forb.....
Findes der nogen kobling, der gør, at man kunne skifte et stykke af røret uden at røre resten af installationen? Tænker mig typisk at save røret og så indsætte et nyt stykke med bevægelig samling. Godt nok skal jeg åbne en væg til så, men det kan det være værd, da kommer jeg til ca. 2m vertikalt rør.

ja det findes jo så klart dobbeltmuffer du kan sætte der, hvor du kapper røret.
Jeg tror, det sidder i nogen samling, hvor den ikke er helt limet, men at det bevæger sig i samlingen, når der kommer tryk fra vandet nårman skyller.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.