Er i færd med at gipse loftet. Overvejer om man ikke skulle kunne sætte et lag porøs board før gipset på glespanelen for på den måde at mindske lydoverførslen.
Tanken er så, at den porøse board skal virke lydabsorberende og fjederende for at skridtbullerne skal høres mindre.
Hvad tror I?
Jeg har ved at læse andre tråde lært, at dobbelte gipsplader ikke mindsker skridtlyd i nogen større udstrækning. Naturligvis vil bjælkelaget blive lydisoleret mellem bjælkerne som sidder på cc30.
Tanken er så, at den porøse board skal virke lydabsorberende og fjederende for at skridtbullerne skal høres mindre.
Hvad tror I?
Jeg har ved at læse andre tråde lært, at dobbelte gipsplader ikke mindsker skridtlyd i nogen større udstrækning. Naturligvis vil bjælkelaget blive lydisoleret mellem bjælkerne som sidder på cc30.
Alt lyd vil jo selvfølgelig ikke forsvinde.. Det siges dog, at en fjedrende ophængning af loftet er det eneste, der hjælper mod trinlyd.
At købe fjedrende metalprofiler er dog ikke aktuelt. Mener I, at øget vægt gennem dobbeltgips alligevel ville være at foretrække?
At købe fjedrende metalprofiler er dog ikke aktuelt. Mener I, at øget vægt gennem dobbeltgips alligevel ville være at foretrække?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Dette stemmer med, hvad jeg har lært.K Kallebo sagde:
I en af mine gamle håndbøger finder jeg følgende beskrivelse af en metode til at forbedre trinlydsisoleringen i et eksisterende trægulv: Sæt først en tynd isoleringsmåtte på gulvets underside og monter derefter gipsplader på nye lægter, der fastgøres gennem måtten. Dvs. isoleringsmåtte i stedet for porøs board.
Hvorfor skal du have dobbeltgips, har ikke set noget sådant i husene som jeg har været i, er det ikke lidt overkurs, angående samlinger så ligger de på strølægterne og går ikke fra hinanden, undtagen på kortsiden,
passende da at bygge ind mellem strølægterne så det bliver stift også der.
passende da at bygge ind mellem strølægterne så det bliver stift også der.
Nu har jeg jo allerede sat lægter, men tænker at jeg fastgør strimler af boarden på lægterne, gennem hvilke jeg skruer gipsen med 40mm skruer..
Havde jeg tænkt på det en uge tidligere, havde det været nimt at sætte boarden først.
Havde jeg tænkt på det en uge tidligere, havde det været nimt at sætte boarden først.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Vi har højt til loftet og tænker, at nogle cm ikke spiller nogen rolle. Med dobbelte plader kan vi forskyde samlingerne, så vi ikke behøver at tænke på at få disse ekstra stabile.L Liteavvarje sagde:
Derudover øger det brandmodstanden, hvilket føles godt i forhold til en ukendt fremtid...
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Klik her for at svare