Hej,
Jeg går med tankerne om et poolhus. Har skitseret frem og tilbage og er kommet frem til et design, der nok ville fungere hos os.

Tanken med poolhuset er egentlig at være et "sommerum", hvor man kan dække op og have det hyggeligt. Det vil være helt uisoleret bortset fra pumpe-rummet til poolen.

Nogle byggetekniske ting er dukket op, da jeg skitserede, som jeg har brug for råd om, og nogle ting kan jeg simpelthen ikke få til.

1.
3D-tegning af et uisoleret poolhus med limtræssøjler, tagbjælker og murstensvægge, der viser design og struktur.
Hvordan monterer jeg stolperne mod betonen, samtidig med at det er stabilt (bærende konstruktion) og nogenlunde fugtsikkert? Stolperne er limtræ 120x120x2500 mm. Jeg ønsker, at man ser så lidt som muligt af "fastgørelsen".

2.
Rendering af murværk med lecablokke og en limtræsøjle mod en betonoverflade, markeret med tekst.
Mellem visse stolper skal jeg mure vægge med lecablokke (90 mm tykke). Hvad bør man tænke på med lecablokke mod limtræ? Hvordan fugtsikrer man?

3.
Diagram over konstruktion til poolhusvæg, herunder lag af lecablokke, limtræpæl og panel, detaljeret med mål for korrekt montage og fugtsikring. Poolhus design med betonfundament, limtræs søjle og Leca vægge, hvor træpaneler rager ud. Tekst: "Hur får man till denna anslutning?
På visse dele skal jeg have liggende panel på ydersiden. Jeg kunne pudse lecablokkene, men da intet andet på huset er pudset, bliver det nok underligt.
Spørgsmål: Hvordan får jeg forbindelsen af panelet mod limtræ pænt? Limtræsbjælken er 120 mm. Lecablokken er 90 mm, så kommer lægter 30 mm og panel 21 mm, det får jo panelet til at stikke ud 21 mm som på billedet. Kan blikkenslageren ordne noget, eller findes der specielle fodstykker? Det skal jo også være lidt vandsikkert.

Mange spørgsmål. Får jeg hjælp med noget, er jeg tilfreds :D

Tak for mig!

• Diagram over vægkonstruktion med limtræ, lecablokke, lægter og paneler sat på en betonbase.
Hvordan blev det? Er selv nysgerrig

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.