Er der nogen, der ved, om det går fint at plastre med polyester/glasfiber på plastrør, som f.eks. afløbsrør?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 285 indlæg
Selvbygger
· Stockholm
· 2 705 indlæg
Hvad skal du gøre? Adapter?
tap nogle omgange rundt om røret (sølvtape fungerer kanon) og plastre. Fjern glasfiberen og tapen lim/fuge derefter alt fast, så har du "plastret" det sammen
tap nogle omgange rundt om røret (sølvtape fungerer kanon) og plastre. Fjern glasfiberen og tapen lim/fuge derefter alt fast, så har du "plastret" det sammen
Som johan siger, er der ingen vedhæftning mod pp, men det kommer lidt an på, hvad du skal bruge det til. Sliber du med groft papir og plastre rundt om røret, sidder det fast takket være krympet, når det hærder, men ingen garanti for, at det er tæt.
Senest redigeret:
Jeg har malet mine dørpaneler i bilen, som jeg er 99% sikker på er PP, ifølge min gamle laklærer skulle jeg rufse plastikken op, varme den til ca. 60 grader, plastprimer og en epoxigrund, så filler og toplak.Johan Gunverth sagde:
Det har holdt i 4 år nu
Det skal muligvis blive rundingen på et tag på en plastkarosserie til en Hot Rod.......
Men så vil du vel have, at det skal slippe fra røret, så du får gapdelen løs, i så fald er pp udmærket bare at vokse en gang og derefter støbe. Har støbt mange udstødningsrør til både på den måde.
Mmm...må nok overveje, hvordan jeg skal gøre.....
Klik her for at svare